مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از سال ۹۲ تا کنون، ۷۰۸ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی فارس به بهره برداری رسیده است، و هفت هزار و ۴۸۷ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار شده اند.
کد خبر: ۴۷۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 06 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :شاهپور قنبری مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در چهار سال گذشته تا کنون، ۷۰۸ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی این استان به بهره برداری رسیده اند و هفت هزار و ۴۸۷ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار شده اند.


قنبری افزود: این واحد‌ها با سرمایه گذاری افزون بر ۶۳۱ میلیارد تومان و در مجموع در فضایی به وسعت یک هزار و ۱۱۳ هکتار در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس فعالیت خود را آغاز کرده اند.


وی ادامه داد: در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان فارس در دولت یازدهم ۶۸۰ قرارداد عمرانی با شرکت‌های مختلف برای ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، راه و تصفیه خانه در این شهرک‌ها منعقد شده و ۱۵۸ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.


قنبری اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی استان هفت هزار و ۲۲۲ هکتار زمین در اختیار دارند که تاکنون پنج هزار و ۲۳۷ هکتار از این زمین‌ها به پنج هزار و ۵۰۸ سرمایه گذار پس از عقد قرارداد واگذار شده است.


وی بیان کرد: از مجموع این قرارداد‌ها تاکنون دو هزار و ۶۰۲ واحد در شهرک‌های صنعتی استان به بهره برداری رسیده اند که ۳۱ هزار و ۳۸۴ نفر در این طرح‌ها مشغول فعالیت هستند.


قنبری گفت: هم اینک ۲ هزار و ۹۹۶ طرح در شهرک‌های صنعتی استان در حال ساخت هستند که از این تعداد، یک هزار و ۴۵۶ واحد پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد دارند.


وی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته از سوی دولت موسوم به تسهیلات رونق تولید افزود: مصمم هستیم ۴۴۴ طرح از این طرح‌های دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی بررسی و حمایت لازم را از این طرح‌ها برای رسیدن به مرحله بهره برداری در سال جاری انجام دهیم.


مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه به لحاظ تعداد ۹۵ درصد از صنایع استان فارس در رده صنایع کوچک و متوسط قرار دارد، تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ۴۶ درصد اشتغال صنعتی در فارس مربوط به این بخش از صنایع است حال آنکه تنها ۲۴ درصد کل سرمایه‌گذاری صنعتی انجام شده در فارس به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد.


وی در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته شهرک تخصصی دارویی استان فارس قرار است در بخش بیضاء از توابع شهرستان سپیدان راه‌اندازی شود.


قنبری بیان کرد: در حال حاضر ۴۷۵ هکتار زمین برای ایجاد این شهرک دارویی اختصاص یافته و در مرحله نخست ۲۰۰ هکتار آن عملیاتی می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار