سومین جشنواره طنز سوهان روح به همت حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 06 August 2017
به گزارش تابناک قم، عباس احمدی در نشست خبری به مناسبت برگزاری سومین جشنواره طنز سوهان روح در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد، با اشاره به سابقه جشنواره سوهان روح، اظهار کرد: این جشنواره برای سومین بار در استان قم برگزار خواهد شد، اولین دوره این جشنواره در سال ۹۱ و دوره دوم در سال ۹۳ برگزار شد.

دبیر جشنواره سوهان روح سابقه حرکت رو به رشد طنز استان قم را از سال ۹۰ دانست و تأکید کرد: این حرکت با کارگاه‌های طنزحوزه هنری آغاز شده و بعدها با برگزاری محافل و جشنواره‌های طنز از جمله قمپز و سوهان روح سرعت بیشتری گرفت.

وی از انتشار کتاب سوهان روح در دوره دوم جشنواره هم خبر داد و افزود: در جشنواره دوم سوهان روح شاهد استقبال چندبرابری طنزپردازان نسبت به دوره نخست بودیم و کتاب سوهان روح که به جمع آوری اشعار طنز ۴۰ نفر از هنرمندان حاضر در این جشنواره پرداخته بود در هزار نسخه به چاپ رسید.

تأخیر در برگزاری جشنواره سوم به دلیل مشکلات مالی

احمدی دلیل تأخیر در برگزاری جشنواره سوم را مسائل مالی برشمرد و گفت: حوزه هنری استان قم به دلیل مشکلات مالی توان برگزاری جشنواره‌های بزرگ این چنینی را ندارد و به همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی نیاز دارد.

دبیر جشنواره سوهان روح به موضوعات جشنواره هم اشاره کرد و گفت: هنرمندان می‌تواند در موضوع‌های آزاد، فرهنگ شهروندی، هجو آل سعود و حامیان تروریست و گویش و لهجه قمی آثار خود را تا ۲۰ مردادماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی از جمع آوری و چاپ آثار برگزیده تحت عنوان کتاب سوهان روح دو خبر داد و افزود: شناخت استعدادها در ادبیات طنز، بالابردن سطح انتقاد پذیر جامعه و حمایت از گویش و لهجه قمی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

موفقیت هنرمندان قمی در جشنواره‌های ملی طنز

احمدی از مقام‌های هنرمندان قمی در جشنواره‌های ملی طنز نیز خبر داد و تصریح کرد: طنزپردازان جوان قمی در سال‌های گذشته در جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره طنز اراک و جشنواره سوره موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند.

دبیر جشنواره سوهان روح ادامه داد: داوری جشنواره نیز هم از لحاظ زبان و ساختار و هم از لحاظ محتوایی توسط دفتر طنز حوزه هنری به ریاست ناصر فیض انجام خواهد شد.

وی به امکان معرفی مفاخر ادبی استان قم در این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: شاطر عباس صبوری قمی از طنز پردازان برجسته قمی در دوره قاجار بوده است که می‌تواند در خلال این جشنواره معرفی شود.

احمدی افزود: اختتامیه جشنواره در شهریورماه و همزمان با دهه ولایت برگزار خواهد شد و جوایز مادی و معنوی نفیسی به هنرمندان منتخب اهدا می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار