همزمان با سراسر کشور ، نخستین دوره مسابقات استانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای (UCMAS Iran) با حضور 106 دانش و چرتکه آموز برتر بندرعباس ، قشم ، بستک و رودان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 14 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس یکشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقه گفت: این مسابقه توسط موسسه یادگیری بیان و با حضور 106 نفر از چرتکه آموزان در دو نوبت برگزار شد که رقابت پرشور و هیجان را در دانش آموزان شاهد بودیم.
 
محمد قویدل افزود: دانش آموزان شرکت کننده بسته به سطح آموزشی، به 150 سوال جمع و تفریق از سه تا شش ردیف و شامل اعداد سه رقمی پاسخ گفتند.
 
وی بیان داشت: در تکنولوژی آموزشی UCMAS از محاسبات ریاضی جهت توسعه ذهن استفاده می شود که این امر فراتر از علم ریاضی است ، چرا که در این سیستم بر روی قدرت تمرکز ، مشاهدات ، قدرت ذهن و قدرت تخیل و تحلیل کودکان کار می شود.
 
مدیر موسسه یادگیری بیان در هرمزگان نیز با قدردانی از همکاری مسوولان آموزش و پرورش استان به مهم ترین اهداف این دوره اشاره کرد و گفت: سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای UCMAS با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه ای و با بکارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دونیم کره راست و چپ به طور همزمان شده است.
 
صدیقه داوودی افزود: با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهنی و مهارت هایی چون مدیریت زمان ، تمرکز و توانایی حل مساله ، تقویت حافظه و دقت دیداری و شنیداری می شود که در موفقیت دانش آموزان در همه رشته ها و زندگی نقش اساسی دارد.
 
وی اضافه کرد: در واقع افزایش قدرت تمرکز ذهن و حافظه ، بهبود توانایی استدلال ، قضاوت و کاربرد مشاهدات ، افزایش سرعت انجام محاسبات و افزایش تمرکز ذهن و دقت آن از مزایای این روش است ، چرا که با داشتن توانایی بالای محاسبات، دیگر ترسی از انجام محاسبات پیچیده ریاضی وجود نخواهد داشت و در نتیجه نفرت و ترس کودکان از درس ریاضی از بین خواهد رفت.
 
به گفته این مسوول، با تعیین نفرات برتر سه نفر از برگزیدگان استانی به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
 
موسسه یادگیری بیان به عنوان نماینده انحصاری موسسه نواندیشان پرتو راه ابریشم در استان هرمزگان اولین و تنها مرکز تخصصی آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای با مجوز آموزش و پرورش است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار