مدیرگروه مدیریت بلایا و خطرات معاونت بهداشت استان کرمانشاه گفت: برای اجرا و ارائه برنامه‌های سلامت و بهداشت در ایام اربعین در استان کرمانشاه ۳ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
کد خبر: ۴۷۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،ارسلان شیرزادی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در 3 حوزه  بهداشت، بیمارستانی و اورژانس در راستای اقدامات پیش فعالانه برای مراسم اربعین فعالیت خواهد داشت، اظهار داشت: برای اجرا و ارائه برنامه‌های سلامت و بهداشت در ایام اربعین در استان کرمانشاه 3 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرگروه  مدیریت بلایا و خطرات معاونت بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ورودی استان در شهرستان کنگاور تا شهرستان گیلانغرب تحت پوشش خدمات سلامت قرار خواهند گرفت، گفت: روزانه یک تیم بهداشتی کامل شامل پزشک و پرستار و کارشناسان بهداشتی با برقراری یک مرکز جامع خدمات سلامت در ساعات اداری در شهرهای که مسیر تردد زائران هستند مانند کرمانشاه، دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و هرسین تعیین شده و به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

شیرزادی افزود: در بخشهای حمیل و ماهیدشت مراکز شبانه‌روزی بهداشتی درمانی در ایام اربعین با تیم کامل درمانی شامل پزشک، پرستار و ماما دایر خواهد بود.

مدیرگروه مدیریت بلایا و خطرات معاونت بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه زمان اجرای برنامه‌های معاونت بهداشت در زمینه ارائه خدمات به زائران اربعین از 10 روز قبل از اربعین آغاز می‌شود، گفت: ارائه خدمات به زائران تا یک هفته پس از پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

شیرزادی از تشکیل تیم‌های بازرسی سیار ویژه در طول 15 روز اربعین توسط معاونت بهداشت خبر داد و افزود: کنترل سرویس‌های بهداشتی، بازرسی از موکب‌ها، کنترل بیماریهای واگیر، کنترل و تست آب آشامیدنی از جمله اقدامات این معاونت خواهد بود.

وی از استقرار تیمهای معاونت بهداشت در مرز خسروی خبر داد و گفت: به صورت شبانه‌روزی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و همکاران مبارزه با بیماریها به تعداد گیت‌های بازرسی و همکاران بهداشت محیط در خط عقب‌تر از مرز به منظور کنترل آب، مواد غذایی و بیماریهای واگیر به صورت شبانه‌روز فعال هستند.

مدیرگروه مدیریت بلایا و خطرات معاونت بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: بیمارستانهای گیلانغرب، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب در طول ایام اربعین به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و شهرهای دالاهو و اسلام ‌آباد به صورت پشتیبان این شهرها کار خواهند کرد.

شیرزادی عنوان کرد: آموزش سلامت به زائران، آموزش بیماری های واگیر و غیر واگیر و ارائه خدمات سلامت روان و خانواده از جمله برنامه های معاونت بهداشت به زائران اربعین است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار