مدیر آموزش و پرورش سبزوار از اجرای طرح ارتقای کیفیت آموزش برای نخستین بار در 22 آموزشگاه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 14 June 2015
مرتضی بینش در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر این شهرستان با بیان اینکه طرح ارتقای کیفیت آموزش در 22 آموزشگاه سبزوار و برای نخستین‌بار در استان اجرا شده است، اظهار داشت: این طرح در مجموعه آموزش و پروش سبزوار و توسط اساتید این حوزه طراحی و با هدف رسیدن به وضعیت مطلوب آموزشی اجرا شده بود.

وی با بیان اینکه این طرح با کمک مدیران، معلمان و خانواده‌های دانش آموزان اجرا شده است، تصریح کرد: در حال حاضر طرح در مرحله ارزیابی قرار دارد که تاکنون مثبت ارزیابی شده است.

بینش با بیان اینکه یکی از اقدامات ما امسال پایین آوردن میزان نرم دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های تحصیلی است، خاطرنشان کرد: زمانی که تعداد دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های درس افزایش می‌‌یابد میزان ناهنجاری‌ها در مدارس نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما در سال‌های اخیر اجرای برنامه‌های عملیاتی برای رسیدن به سطح مطلوبی از آموزش است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال‌های اخیر توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که در این زمینه آموزش و پرورش سبزوار توانسته جزء سه شهرستان برتر در این حوزه باشد.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه در زمینه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و تعداد دانش‌آموزان این رشته دارای رشد خوبی بوده‌ایم، ادامه داد: در حال در سبزوار بیش از 60 درصد دانش‌آموزان در شهرستان در این بخش درحال تحصیل هستند که این میزان 47 درصد از کل استان را شامل می‌شود.

بینش با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما ترغیب دانش‌آموزان در حوزه تولیدات در بخش فنی و حرفه‌ای است، گفت: در این زمینه نمایشگاه توانمندی‌های هنرستان‌های سبزوار برای نخستین بار در استان در سبزوار راه‌اندازی شد تا بتوانیم این تولیدات را به مرحله فروش نیز برسانیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه رقابت‌های علمی و حضور دانش‌آموزان در مسابقات علمی در سطوح استانی و ملی گفت: در سال گذشته با تلاش صورت گرفته دو تن از دانش آموزان ما توانستند در رشته‌های متالوژی و انیمیشن در سطح کشور موفق به کسب رتبه‌های برتر شوند.

بینش با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته امروز 60 درصد از دانش‌آموزان سبزواری در هفت درصد از رشته‌های تحصیلی ممتاز در دانشگاه‌های برتر و دولتی کشور در حال تدریس هستند، گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین اداره آموزش و پرورش سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان امضا شده که براساس آن دانش‌آموزانی که در کنکور بتوانند به کسب رتبه زیر 100 و در رشته پزشکی به کسب رتبه زیر 500 دست یابند کمک هزینه‌ای بالغ بر 500 هزار تومان توسط دانشگاه حکیم و 300 هزار تومان به دانشجویان رشته پزشکی در مدت دو سال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه توسعه رشته‌های علوم انسانی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زمینه علوم انسانی دارای رتبه هفتم در سطح استان هستیم که در تلاش هستیم این جایگاه را امسال به رتبه پنجم ارتقا دهیم.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به بهره‌برداری از 15 باب مدرسه، 6 باب نمازخانه در سطح شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر 9 مدرسه در سطح شهرستان شامل روستا و مناطق محروم در حال ساخت است که امسال به بهره‌‌‌‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار