مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری آزمون سلامت روان بین 82 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 14 June 2015
سید جواد حسینی در نشست خبری در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با ابراز تاسف از اینکه بنابر خروجی آزمون سلامت روان، دانش‌آموزان در بسیاری از مولفه‌ها نظیر عزت نفس و خوش‌بینی از درجه پایینی برخوردارند، اظهار کرد: همچنین این تعداد دانش‌آموز در مورد مسائلی همچون خشم، اضطراب و افسردگی در درجه بالایی قرار دارند.

وی نشاط را حلقه گمشده جامعه دانست و تصریح کرد: در این آزمون مباحثی همچون خودکنترلی، خودآگاهی، جرئت‌مندی و نشاط در راهبردهای ما قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با ابراز نگرانی از رشد بی‌رویه آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد: با وجود خشکسالی در میزان اعتبارات و همچنین کمبود نیروی انسانی، در سال گذشته یک رشد 372 درصدی را به نسبت سال 92 در برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شاهد بودیم.

وی تعداد کارگاه‌های برگزار شده در این مورد را در سال 92 و 93 به ترتیب یک‌هزار و 179 و 4 هزار و 387 مورد برشمرد و یادآور شد: بر اساس سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار است تا سال 99، هر ساله شاهد افزایش 20 درصدی در برگزاری این گونه کارگاه‌ها باشیم.

حسینی اضافه کرد: در همین راستا در سال 93 بیش از 440 هزار دانش‌آموز، 283 هزار ولی دانش‌آموز و 30 هزار نفر از کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

وی از شرکت بیش از 3 هزار و 200 دانش‌آموز به صورت متمرکز در یکی از اردوگاه‌های شهر مشهد خبر داد و گفت: پنج کارگروه ویژه نیز با محوریت ساماندهی نیروی انسانی و تعمیر و تجهیز مدارس برای اجرای پروژه مهر مشغول فعالیت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای ماه آینده، احکام مدیریت‌های مرزی نیز صادر می‌شود، گفت: همچنین اسکان زائران فرهنگی از 12 خرداد آغاز شده و 355 مرکز آموزشی با پوشش این اداره‌کل آماده پذیرایی از مسافران و زائران شهر مشهد خواهند بود.

وی با اشاره به اجلاس جهانی آموزش و پرورش با عنوان «آموزش برای همه» در کره جنوبی که هر 15 سال یک‌بار با حضور جمعی از مسئولان بین‌المللی نظیر دبیر کل سازمان ملل متحد، دبیرکل یونسکو و وزرای آموزش و پرورش کشورهای مختلف برگزار می‌شود، افزود: تنها یک سوم کشورهای جهان موفق به تحقق تمام اهداف 6 گانه اجلاس سال 2000 سنگال شدند و ایران در زمره کشورهایی شناخته شد که تنها 60 درصد این اهداف را محقق کرده است.

حسینی با بیان اینکه در اجلاس 2015 نیز هفت اولویت مهم برای آینده جهانی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بدون شک هیچ راهی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای به جزء توجه به آموزش و پرورش نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار