مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در استان مازندران بیش از چهار هزار و 380 میلیارد تومان مالیات دریافت شد که نسبت به مدت مشابه دولت گذشته 2 برابر شده است .
کد خبر: ۴۷۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 09 August 2017
به گزارش تابناک : علی اکبر حمزه ای روز چهارشنبه با اشاره به اینکه هدف دولت یازدهم ، فشار به اقشار جامعه و اخذ مالیات خارج از قانون نبوده افزود : دولت برنامه های مالیاتی خود را بر شناسایی معدیان جدید ، جلوگیری از فرار مالیاتی ، گسترش بانک اطلاعاتی برای افزایش دقت کارکرد معدیان با استفاده از ظرفیت های قانونی تنظیم کرده بود .
مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت : دولت تدبیر و امید با برداشتن قدمهایی جهت اصلاح قانون مالیاتی و همچنین تفویض برخی اختیارات به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات و یا جلوگیری از فرار های مالیاتی کمک شایانی به ساماندهی درآمدهای مالیاتی کرده است .
** همه مازندرانی ها مالیات می دهند 
حمزه ای با اشاره به اینکه 90 درصد درامد استان از مالیات است ،گفت : امسال 168هزار و 344 اظهار نامه مالیاتی بر درآمد سال 95 مشاغل حقیقی و حقوقی تکمیل شد که تقریبا 100 درصد مالیات پیش بینی شده محقق شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران افزود : از این تعداد 152 هزار و 656 اظهار نامه مربوط به مالیات بر درآمد افراد حقیقی و صاحبان مشاغل بود و باقی مربوط به اشخاص حقوقی و شرکت ها و موسسات بوده است .
وی بیان داشت : استان مازندران در تکمیل اظهارنامه مالیات بر درآمد 2 درصد رشد داشت و بیش از 5 درصد کل اظهارنامه مالیات بر درآمد کشور در مازندران اخذ شد . 
حمزه ای همچنین از تکمیل و ارائه بیش از 16 هزار اظهارنامه املاک در دوره مالیاتی سال 95 خبر داد و گفت : این میزان نسبت به عملکرد سال 94 ، رشد 29 درصدی داشته است
**رتبه اول مازندران در مقطوع کردن مالیات 
حمزه ای گفت : برای نخستین بار امسال 72 هزار و 800 نفر از صاحبان مشاغل (افراد حقیقی) مازندران با اعلام درآمد خود به اداره امور مالیات استان ، اقدام به مقطوع کردن مالیات بر درآمد و استفاده از تسهیلات این قانون کردند .
وی با بیان اینکه نیمی از مالیات دهندگان مشاغل اقدام به قطعی کردن مالیات بر درآمد خود کردند گفت : افزایش فرهنگ مالیات و توجه به بازخورد مالیات به بسترهای جامعه و همچنین حمایت های دولت از مالیات دهندگان و مشوق های مالیاتی از عوامل مهم در استقبال صاحبان مشاغل از ارائه مالیات است .
بنا به اختیارات و بر اساس ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم ، به منظور تکریم و جلب رضایت مودیان ، آن دسته از صاحبان مشاغل گروه که میزان فروش کالا و خدمات آنها در یک سال کمتر از 156 میلیون تومان باشد ، مالیات آنها به صورت مقطوع تعیین و وصول می نماید و همچنین از انجام بخشی از تکالیف مقرر در قانون مالیات معاف می شوند .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار