مدیر کل اوقاف اصفهان:
تابناک: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بر ضرورت حراست از وقف و عملی کردن آن بر اساس نیات واقف تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام صادقی روز یکشنبه در همایش متولیان موقوفات غیر متصرفی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: حضور در عرصه وقف باید همانند حضور در دفاع مقدس به صورت جهادی باشد.

وی ادامه داد: شهدای دفاع مقدس الگوهای بارزی بودند که جان خود را وقف نظام اسلامی کردند و پیشرفت های نظام اسلامی به برکت خون همین شهداست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در همین راستا به دنبال بررسی های کارشناسی و تخصصی برای ثبت 23هزار سند وقف برای شهدای استان اصفهان هستیم که با وقف جان خود حیات ماندگاری برای ایران اسلامی و آرمانهای انقلابی آن رقم زدند.

وی بر ضرورت پاسدازی و حراست از موقوفات اشاره کرد و افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا موقوفات بر اساس وقف و نیات واقف هزینه شود.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: کوتاهی در وقف کوتاهی در حق وقف و کوتاهی نسبت به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به تلاش مردم اصفهان در زمینه حفظ وقف و موقوفات گفت: در این استان وقف های متعلق به یک هزار و 117 سال پیش وجود دارد که در کشور بی نظیر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: در اصفهان 13هزار و 600 وقف و 718 امامزاده، بقعه، مقبره و آرامگاه به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته استان اصفهان از نظر عملکرد در زمینه وقف رتبه نخست را از آن خود کرد.

صادقی با اشاره به جایگاه متولیان موقوفات در حراست از این وقف ها، گفت: همه باید به نحو احسن به وظایف خود در زمینه وقف عمل کنیم.

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به منظور اجرای هر چه بهتر نیات واقفین و دقت و تسهیل در این زمینه سایت جامعی در این زمینه راه اندازی کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: آموزش و توجیه متولیان به این سامانه و پاسخ به سوالات و شبهات در زمینه وقف از جمله اهداف این همایش است.

صادقی ارتقای سطح علمی و فکری متولیان وقف به وظائف خود در جهت ادای دین به موقوفه و موقوف علیهم و همچنین تجلیل از زحمات متولیان وقف را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار