حشمت اله عسکری ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت:مهم ترین عامل در جلوگیری از مهاجرت افراد ساکن در نقاط مرزی زمینه سازی برای تولید و فعالیت اقتصادی در این مناطق است.
کد خبر: ۴۷۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 14 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت اله عسگری در جلسه توسعه صادرات استان اظهار داشت:  اگر می خواهیم مناطق مرزی به نسبت سایر نقاط کشور در مسیر توسعه گام بردارند باید زمینه فعالیت اقتصادی در این نقاط را فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: تحقق این امر زمینه ماندگاری این افراد و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها که به ایجاد مشاغل کاذب و غیرمولد دامن می زند را فراهم خواهد کرد.
 
معاون استانداری ایلام یادآور شد: هیئت دولت با ایجاد دو  مرز چنگوله مهران و چیلات دهلران موافقت کرده و باید هرچه سریع تر بتوانیم امکانات و نیازهای فعالیت های سرمایه گذاران در این مناطق همچون جاده دسترسی، آب، برق ، فناوری اطلاعات را برای مبادلات تجاری و بازرگانی فراهم آوریم.
 
عسگری گفت: منابع طبیعی هرچه سریعتر پیش نویس تفاهم نامه واگذاری اراضی بازارچه مرزی چنگوله را تهیه کند و ادارات نسبت به شتاب بخشی در فراهم کردن زیرساخت ها به ویژه فیبر نوری اقدام کند.
 
وی افزود: وجود بازارچه های مرزی در کنار مرز بین المللی مهران علاوه بر توسعه مراودات تجاری دو کشور در حفظ امنیت، رونق اقتصادی مناطق مرزی و همچنین تسهیل تردد زوار در ایام اربعین کمک ویژه ای به استان می کند.
 
وی همچنین به راه اندازی بازارچه چیلات اشاره کرد و افزود: برای سرعت بخشی در این امر و جلب موافقت طرف عراقی نیز باید سرعت ایجاد زیرساخت ها را در این منطقه بالا ببریم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار