مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: 30 میلیارد و 362 میلیون ریال اعتبار برای افتتاح طرح های عمرانی این شهرستان در هفته جهاد کشاروزی هزینه شد.
کد خبر: ۴۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 15 June 2015

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: 30 میلیارد و 362 میلیون ریال اعتبار برای افتتاح طرح های عمرانی این شهرستان در هفته جهاد کشاروزی هزینه شد.

به گزارش ایرنا؛ غلامحسین تقوی افزود: این اعتبار برای 15 طرح جهاد کشاورزی، دامداری و آب و خاک در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی که از 21 خردادماه آغاز شد، افتتاح چهار طرح آبیاری بارانی، هفت طرح مرمت و لایروبی قنات، دو طرح پرورش ماهی و یک طرح پرورش گاو شیری و مرغ گوشتی آغاز شده و یک هزار و 802 خانوار از این طرح ها بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این تعداد طرح کشاورزی 37 مورد اشتغالزایی در سطح شهرستان ایجاد شده است.

تقوی بیان کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده، 510 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و شش میلیارد و 202 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی همچنین هفته جهاد کشاورزی را فرصت خوبی برای بیان خدمات این نهاد و ارتباط بیشتر با مردم و کشاورزان عنوان کرد و افزود: از زمان تشکیل جهاد سازندگی در 27 خردادماه به دستور امام راحل(ره)، هفته جهاد کشاورزی در کشور گرامی داشته می شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر جهاد سازندگی را از جمله نهادهای مردمی جوشیده از انقلاب اسلامی دانست و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون محور کاری ما بر مبنای کشاورزی پایدار بوده است.

تقوی اظهار کرد: خط و مشی و استراتژی مورد تاکید انقلاب اسلامی نیز با تشکیل جهاد کشاورزی، رسیدن به خودکفایی و استقلال و جلوگیری تولیدات کشاورزی از کشورهای بیگانه بوده است.

وی ادامه داد: در حالیکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری نیز باید بر مبنای تولیدات و صادرات کشاورزی گام برداریم.

وی بیان کرد: این در حالیست که در بسیاری از تولیدات کالاهای کشاورزی، مازاد تولید داریم و باید به فکر بازار جهانی باشیم.

تقوی با بیان اینکه افزایش تولیدات کشاورزی موجب پویایی اقتصاد می شود، افزود: در حال حاضر، زمینه ها و بسترهای لازم برای ورود جوانان و اشتغالزایی در حوزه کشاورزی مهیا است و دولت تدبیر و امید در این زمینه گام های موثری را برداشته است.

از 21 تا 27 خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی در کشور نامگذاری شده است .

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار