رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌اردبیل گفت: سهم معدن از اقتصاد در استان اردبیل فقط ۰.۲ درصد است‌.
کد خبر: ۴۷۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 14 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل،سید حامد عاملی امروز در جلسه کمیته شناسایی پهنه معدنی در اردبیل اظهار داشت: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام یافته در حال حاضر از چهار پهنه معدنی استان اردبیل بلوک‌های امیدبخش که دارای ذخایر معدنی هستند شناسایی شدند که این موضوع ما را در دستیابی به اهداف مورد نظر رهنمون می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون 80 معدن فعال از 189 پروانه بهره‌برداری در بخش معدن در استان داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان و تلاش و اهتمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه بتوانیم تعداد واحدهای غیرفعال را به حداقل رسانده و برای حل مشکلات پیش‌رو تصمیمات اساسی و لازم را اتخاذ کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در طول چهار سال گذشته 18 پروانه اکتشاف برای متقاضیان صادر شده و در سه سال گذشته 35 درصد بهر‌ه‌برداری از معادن را شاهد بودیم و در این بازه زمانی 64 پروانه بهره‌برداری نیز در حوزه معدن صادر شده است.

عاملی بیان کرد: در حال حاضر سهم معدن از اقتصاد در استان فقط 0.2 درصد است در حالی که میانگین کشوری برابر با 0.8 درصد است که امیدواریم با تعیین میزان ذخیره و مشخص شدن عمق محدوده به زودی مراحل بهره‌برداری و عملیات اکتشاف نهایی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در سه پهنه قزل‌اوزن، مشگین‌شهر و باغروی کوثر به نتایج خوبی رسیدیم و در پهنه معدنی نیر با جذب سرمایه‌گذار جدید کار در فازهای دیگر ادامه پیدا می‌کند که در فاز نخست به مساحت 4 هزار و 500 کیلومتر کار مطالعاتی انجام شده و 450 کیلومتر فضای معدنی به بلوک‌های امیدبخش تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
بدون وجود صنایع تبدیلی، فقط مواد اولیه و معادن ما توسط استانهای دیگر غارت خواهد شد. بدون اینکه فایده ای برای این استان داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار