رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان رتبه برتر کنترل دخانیات کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۴۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 15 June 2015
رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان رتبه برتر کنترل دخانیات کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا؛ علی نوروزی افزود: در سالجاری دانشگاه علوم پزشکی همدان بعنوان دانشگاه برتر در امر کنترل و مبارزه با دخانیات بویژه مبارزه و جمع آوری قلیان شناخته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش روز افزون تمایل به مصرف دخانیات بویژه در بین جوانان، این دانشگاه با اجرای برنامه های مدون و مستمر تاکنون موفقیتهای خوبی را در این زمینه بدست آورده است.

وی اضافه کرد: مصرف و عرضه قلیان در اماکن عمومی نیز به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است که دانشگاه علوم پزشکی همدان با نظارتهای مستمر در کاهش آمار عرضه قلیان در اماکن عمومی موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز بهداشت استان در بحث کنترل و حذف قلیان از سطح مراکز عرضه استان در سال 93 عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و 278 بازرسی از مراکز عرضه و فروش قلیان در قالب تیم مشترک با نیروی انتظامی انجام شده و در این راستا نیز 238 مرکز به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی و 136 مرکز عرضه نیز تعطیل شده است.

وی همچنین از ضبط و معدوم سازی دو هزار و 180 قلیان در سطح استان خبر داد.

وی ادامه داد: در سالجاری نیز این فعالیتها با قوت ادامه داشته و هم اکنون تمام اتومبیلهای عرضه قلیان در اطراف بوستان ارم برچیده شده و با هر گونه تخلف اینچنینی در امکان عمومی نیز برخورد خواهد شد.

به دنبال کسب این موفقیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان و کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با دخانیات استان همدان تقدیر کرد.

استان همدان سومین استان مصرف کننده دخانیات در کشور است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار