تابناک: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از پنج سال گذشته تاکنون به صورت سرپرستی اداره می شود.
کد خبر: ۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با توجه به بافت تاریخی و گردشگری و نیز لزوم توسعه شهرستان در دولت تدبیر و امید، درحالی وارد ششمین سال سرپرستی شده که براساس قانون اساسی سرپرستی سازمان ها و ادارات دولتی یک دوره سه ماهه بوده که یک دوره نیز قابل تمدید است و پس از آن وجاهت قانونی ندارد.

با توجه به اینکه در مجموع یک اداره دولتی می تواند تنها شش ماه به صورت سرپرستی اداره شود اما اداره میراث فرهنگی کاشان از 14 بهمن 88 با حکم سرپرستی 'حسین یزدانمهر' آغاز شد و تاکنون نیز با سرپرستی 'مهران سرمدیان' ادامه دارد.

با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله رونق صنعت گردشگری در کشور منطقه کاشان با برخورداری بناهای تاریخی و باستانی، جاذبه های طبیعی، گلابگیری و آیین های مذهبی به عنوان یکی از نقاط گردشگرپذیر کشور جایگاه مهمی در تبیین سیاست های دولت دارد.

سیاست های موثر دولت تدبیر و امید در صنعت گردشگری کشور باعث پنج برابر شدن آمار ورودی گردشگران خارجی در سال جاری به کاشان شده است که منصوب نمودن فردی آشنا با مباحث میراث فرهنگی می تواند اجرای سیاست های دولت را در این شهرستان تسریع نماید.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: یکی از اولویت های این اداره کل تعیین تکلیف مدیریت میراث فرهنگی کاشان است که درحال انجام کارهای مقدماتی و گذراندن مراحل اداری است.

'فریدون الهیاری' با بیان اینکه تنها چهار ماه از مدت مدیریت وی در استان اصفهان می گذرد، افزود: درحال حاضر هیچ گزینه رسمی و مشخصی برای مدیریت میراث فرهنگی کاشان تعیین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری تلاش می کنیم وضعیت مدیریت میراث فرهنگی کاشان را مشخص کنیم.

بیش از یکهزار و 500 اثر تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که از این تعداد تاکنون 313 بنای تاریخی شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد 80 خانه، 37 بقعه متبرکه،20 تپه و محوطه باستانی، 28 آب انبار، 17 کاروانسرا، قلعه و تیمچه، هفت حمام، 31 مسجد و 79 اثر از سایر بناهای شهرستان کاشان به ثبت رسیده است.

از این میان باغ تاریخی 'فین' کاشان در فهرست ملموس و آیین سنتی مذهبی 'قالیشویان اردهال' و بافت سنتی 'فرش' کاشان در فهرست ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :