تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از شناسایی بیش از 22 هزار جاذبه تاریخی و فرهنگی ارزشمند در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 15 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فریدون الهیاری روز دوشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی اردستان اظهار داشت: یکهزار و 765 اثر تاریخی در استان ثبت ملی است.

وی افزود: استان اصفهان در زمینه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی رتبه نخست کشور را دارد.

وی گفت: دولت برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستاها بالغ بر یک میلیارد ریال تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت می کند.

الهیاری با تاکید بر نگاه مسوولانه در مقابل آثار تاریخی خاطرنشان کرد: پایش و حفاظت از آثار باستانی استان اصفهان بخش عظیمی از کار میراث فرهنگی استان را تشکیل می دهد.

وی گفت: ساختار میراث فرهنگی در شهرستان ها تغییر پیدا خواهد کرد و بر اساس شاخص های مورد نظر نمایندگی ها به ادارات ارتقا پیدا می کنند.

الهیاری تصریح کرد: پنج میلیارد ریال سال گذشته از محل اعتبارات ملی برای شهرستان اردستان اختصاص داده شد که از این محل عملیات مرمت قنات دو طبقه مون اردستان بزودی اجرایی خواهد شد.

فرماندار اردستان نیز در این نشست با اشاره به آثار با ارزش تاریخی در این شهرستان گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در شهر زواره می طلبد نمایندگی میراث فرهنگی در این شهر تاسیس شود.

بهرام خواجه سعیدی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر به بخش صنایع دستی در شهرستان اردستان شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان نیز گفت: در شهرستان اردستان بیش از چهار هزار اثر تاریخی وجود دارد که 68 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

محمدرضا صدوقی اظهار کرد: سه بافت تاریخی ارزشمند شامل بافت تاریخی زواره، مهاباد و اطراف مسجد جامع اردستان و همچنین دو اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :