مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ، گفت: 7 هزار و 500 نفر هنرمند در 75 رشته صنایع دستی آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که این آمار نشان از پتانسیل بالای استان در حوزه صنایع دستی است.
کد خبر: ۴۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 15 June 2015
به گزارش خبرنگار تابناک؛ فرزین حق پرست در آئین تقدیر از فعالان صنایع دستی ؛ افزود : هفته صنایع دستی فرصت مناسبی است تا پتانسیل ها ، نقاط قوت و نقاط ضعف استان در زمینه‌های مختلف صنایع دستی بررسی و ازریابی شود.

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی و کشور و همچنین فرمایش مقام معظم رهبری درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی ، خاطر نشان کرد : با توجه به شرایط کشور و قرار گرقتن در شرایط اقتصاد مقاومتی یکی از راه های پویایی اقتصاد توجه به صنایع دستی به ویژه در حوزه تبلیغات و فروش آنها است.

وی ادامه داد : بر همین اساس رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تلاش در راستای شناساندن هرچه بیشتر و بهتر صنایع دستی و کمک به هنرمندان در به دست آوردن بازار مناسب و فرهنگ سازی مخاطبان در حوزه استفاده از صنایع دستی است.

حق پرست اظهار کرد: تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی اقدامی مناسب در جهت رفع موانع مشکلات هنرمندان صنایع دستی است و اداره کل میراث فرهنگی با همکاری فراکسیون صنایع دستی مجلس در تلاش است با تصویب قوانین حمایتی به هنرمندان و معیشت آنها نیز کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در طول سال گفت : برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی می‌تواند جایگاه صنایع دستی را در زندگی مردم ارتقا دهد و در سبد خرید مردم جایی داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود از هنرمندان صنایع دستی خواست تا با اولویت قرار دادن نوآوری و خلاقیت در ارائه محصولات خود در تجاری شدن هنرهای استانی موثر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار