کد خبر: ۴۸۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 23 August 2017
استاندار آذربایجان شرقی سه‌شنبه شب در دیدار منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر تبریز، ضمن تأکید بر تقویت روحیه وحدت، صمیمیت و همدلی از سوی اعضای شورا، آنان را به حفظ حریت در تصمیم‌گیری، تقید به قانون و شایسته‌سالاری، تعامل با دستگاه‌های اجرایی، دستگیری از فقرا و نیازمندان و تلاش برای ارتقای جایگاه تاریخی شهر تبریز توصیه کرد.
دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در استان، اظهار کرد: این انتخابات در کمال قانون‌مندی و امانت‌داری برگزار شد.

وی ضمن تبریک به اعضای شورای شهر تبریز به‌خاطر جلب اعتماد مردم، خاطرنشان کرد: وحدت، صمیمیت و همدلی خود را در سایه این اعتماد حفظ کنید و اجازه ندهید هیچ موضوعی این وحدت را خدشه‌دار کند.

جبارزاده با تأکید بر اهمیت شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: نحوه تصمیم و تعامل اعضای شورای شهر تبریز بر روی شوراهای استانی و حتی استان‌های دیگر تأثیرگذار است، بنابراین خروجی عملکرد این شورا باید وحدت و صمیمیت باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه عمیقاً به نقش و جایگاه شورا اعتقاد داریم، افزود: اطمینان دارم که در سایه وحدت و همدلی اعضای شورای شهر تبریز، توسعه اقدامات مثبت و رفع نقاط ضعف، چهار سال آینده به‌مراتب بهتر از سال‌های قبل خواهد بود.

وی افزود: باید منافع مردم و رضایت عمومی را به منافع شخصی خود ترجیح دهیم و هرکسی که به‌خاطر مردم از حق خود کوتاه بیاید اعتبار فوق‌العاده‌ای می‌یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حفظ حریت و آزادگی اعضای شورای شهر در تصمیم‌گیری‌ها، گفت: فعالیت‌های حزبی و سیاسی و مشورت کردن با احزاب مانعی ندارد، اما نباید نظر و تصمیم خود را موکول به نظر حزب کنیم.

وی افزود: آن‌چه که باید در تصمیم‌گیری‌ها در نظر داشته باشیم، روز قیامت و شب اول قبر و سپس رأی و اعتماد مردم است و اگر چنین تفکری حاکم شود جلوی بسیاری از انحراف‌ها گرفته خواهد شد.

جبارزاده با بیان اینکه برای تعامل و همکاری با شورای شهر تبریز هیچ محدودیتی نداریم، افزود: ما هیچ کاری جز در چارچوب قانون از شورا نخواهیم خواست، همچنان‌که در چهار سال گذشته نیز نخواستیم.

وی گفت: در همه اموری که در چارچوب قانون باشد به‌عنوان حامی و پشتیبان در کنار شورا هستیم و طبیعی است که در مقابل رفتارهای غیرقانونی نیز بی‌تفاوت نخواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شرح وظایف شورای شهر، گفت: دخالت اعضای شورا در اموری که خارج از وظایف قانونی آنان است سرآغاز تخلفات است و شورای جدید باید از این موضوع اجتناب کند.

جبارزاده بار دیگر بر حفظ حریت و آزادگی در تصمیم‌گیری از سوی اعضای شورای شهر تبریز تأکید کرد و گفت: اگر احساس کنیم که افراد یا گروه‌هایی به دنبال فشار و تحمیل نظرات خود بر اعضای شورا هستند قطعاً برخورد می‌کنیم و اعضای شورا نیز باید چنین مسائلی را به ما اطلاع دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه اعضای شورای شهر تبریز، افرادی باتجربه و خوشنام هستند، گفت: باید قدر اعتماد مردم به خود را بدانیم و تلاش کنیم که این اعتماد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شهر تبریز به‌واسطه کسب عناوین متعدد همچون شهر امن و سالم برای زندگی، شهر بدون گدا و معتاد، شهر جهانی فرش و پایتخت گردشگری جهان اسلام، جایگاه ویژه‌ای در نزد اذهان مردم ایران دارد، افزود: برای کسب هر یک از این عناوین که هریک از آنها عامل جذب است، سال‌ها زحمت کشیده شده و نباید اجازه دهیم که این عناوین خدشه‌دار شود.

جبارزاده افزود: هیچ‌کس به اندازه شورای شهر در حفظ این عناوین نقش ندارد و اگر غفلت کنیم زمینه‌های کافی برای از دست دادن این عناوین وجود دارد.

وی گفت: از تمام کسانی که برای حفظ این عناوین در سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند قدردانی می‌کنم و امیدوارم که با تلاش شورای شهر تبریز، ضمن حفظ این عناوین، عنوان‌های جدیدی نیز برای شهر تبریز کسب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به رویداد تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: این رویداد، آغاز رونق صنعت گردشگری در استان است و قرار نیست همه مشکلات را حل کند؛ آن‌چه مهم است آماده‌سازی شهر تبریز برای پذیرایی از میهمانان در فرصت باقی‌مانده است و مردم هم چنین انتظاری دارند.

جبارزاده بر تحقق شایسته‌سالاری در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: شورای شهر از نیروهای کارآمد و باتجربه شهرداری‌ها در مدیریت شهری استفاده کند.

وی در خصوص انتخاب شهردار توسط شورای شهر نیز گفت: تدوین شاخص‌های لازم برای انتخاب شهردار کار خوبی است، اما در کنار آن باید انتظارات و اولویت‌های خود برای چهار سال آینده را نیز در نظر بگیریم و کسی را انتخاب کنیم که توان لازم برای برآورده کردن این انتظارات را داشته باشد.

جبارزاده افزود: امیدوارم در انتخاب شهردار، آن‌چه به خیر و صلاح شهر تبریز و مردم آن است اتفاق بیفتد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تحقق مدیریت واحد شهری، گفت: در چهار سال گذشته همواره تأکید کردیم که دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با شهرداری تبریز هستند؛ البته این تعامل باید دوطرفه باشد و منجر به هم‌افزایی شود.

دکتر جبارزاده همچنین اعضای شورای شهر تبریز را به دستگیری از فقرا و نیازمندان توصیه کرد و گفت: نباید قشر محروم جامعه به‌دلیل اینکه به مسئولان دسترسی ندارند فراموش شوند.

وی افزود: از اعضای شورای شهر می‌خواهم که در تصویب بودجه شهرداری، این موضوع را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند و بخشی از بودجه را به آن اختصاص دهند.

جبارزاده همچنین پیش‌بینی بودجه لازم برای حوادث غیرمترقبه در شهر تبریز را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه تبریز، شهر بحران‌خیزی است لازم است تا بودجه‌ای به‌عنوان ذخیره برای مواقع بحرانی در نظر گرفته شود و بودجه مدیریت بحران در جاهای دیگر هزینه نشود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اهمیت فضای سبز در شهر تبریز هم تأکید کرد و گفت: در چهار سال گذشته اجازه تغییر کاربری فضای سبز در تبریز را ندادیم، با این حال ظرفیت کافی برای توسعه فضای سبز در داخل شهر تبریز وجود ندارد.

وی افزود: مجموعه عون‌بن‌علی ظرفیت خوبی برای رفع کمبودهای فضای سبز شهر تبریز است و در سال‌های گذشته نیز اقدامات خوبی در آن انجام شده است و اگر بتوانیم 500 هکتار از مجموع شش‌هزار هکتار آن را به‌طور کامل اجرایی کنیم تنفس‌گاه خوبی برای شهر و مردم ایجاد خواهد شد.

حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از چهار آسیب اجتماعی اولویت‌دار از دیگر موضوعاتی بود که استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به آن، خواستار در اولویت قرار گرفتن حل این مشکل توسط اعضای شورای شهر تبریز شد و گفت: از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه نیز استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین برای آقای شکور اکبرنژاد از منتخبان شورای شهر تبریز که به‌علت کسالت، در این دیدار حضور نداشت، آرزوی صحت و سلامتی کرد.

در این دیدار منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر تبریز هم دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف شهری و اهداف و برنامه‌های آتی شورای شهر بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :