رئیس جهاد کشاورزی ‌همدان گفت: اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در مزارع کشاورزی به سبب بهره‌وری ۹۰ درصدی امسال در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 16 June 2015
رئیس جهاد کشاورزی ‌همدان گفت: اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در مزارع کشاورزی به سبب بهره‌وری ۹۰ درصدی امسال در اولویت قرار دارد.

به گزارش تسنیم ، جواد رشیدی در آئین افتتاح پروژه‌های تولیدی و عمرانی جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به کاهش سطح مزارع آبی به سبب افت شدید منابع آب در همدان اظهار داشت: تاکنون در 15 هزار و 120 هکتار از اراضی آبی کشاورزی شهرستان همدان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند که میزان بهره‌وری در مصرف آب 60 درصد برآورد شده است.

وی افزود: میزان بهره‌وری در سیستم آبیاری مکانیزه قطره‌ای 90 درصد است بر این اساس امسال توسعه و ترویج بهره‌گیری از این نوع سیستم آبیاری مورد توجه و در اولویت قرار گرفته است و در این نوع پروژه‌ها دولت 85 درصد یارانه به کشاورزان پرداخت می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: خشکسالی‌هایی که در ظرف چند سال اخیر به وجود آمده است بسیاری از مزارع آبی کشاورزی از گردونه کشت خارج شدند و از طرفی کشت دیم نیز به سبب بارش‌های ناهمگون با تنش آبی مواجه است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان عنوان کرد: 57 هزار میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون تخصیص و توزیع شده است و همچنین 19 هزار میلیون ریال تسهیلات دامی بین متقاضیان توزیع شد.

رشیدی گفت: طرح خاک‌ورزی حفاظتی در سطح 13 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان همدان اجرا شده است و در راستای ابلاغ کاربری‌های غیر مجاز کشاورزی 775 مورد اخطاریه صادر شده است.

وی افزود: در سال زارعی جاری در سطح 33 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان همدان مبارزه اصولی علیه علف‌های هرز و سن غلات انجام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار