مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگلها و مراتع کوه خامین در دو حوزه گچساران وباشت پس از 7 روز امروز غروب مهار شد.
کد خبر: ۴۸۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 24 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اسد اله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: تلاش برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات و مناطق صعب العبور کوه خامین تا امروز ادامه داشته که پس از 7 روز غروب امروز مهار شده است.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آتش سوزی در روز 27 مرداده ماه آغاز و در شامگاه روز 28 مرداد ماه سالجاری در حوزه باشت مهار شده بود.

هاشمی عنوان کرد: آتش سوزی جنگلها و ارتفاعات کوه خامین در حوزه شهرستان گچساران تا کنون ادامه داشته است.

وی گفت: این آتش سوزی به خاطرشرایط جغرافیایی، صعب العبور و صخره ای بودن ارتفاعات خطرناک منطقه و وزش باد تا کنون دامه دار شده بود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: آتش سوزی کوه خامین در دو ظلع شمالی و جنوبی در حوزه شهرستان گچساران مهار شده است.

هاشمی بیان کرد: جهت مهار این آتش سوزی گسترده از تمام ظرفیت ها در استان اعم از 80 نفر از نیروهای محیط زیست در یاسوج و شهرستانهای دنا و کهگیلویه استفاده شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی و هلال احمر بریا پایش کامل در منطقه حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فردا نیز عده ای از نیروهای محیط زیست گچساران و باشت به عنوان دیده بان در منطقه خواهند ماند.

هاشمی اضافه کرد: جا دارد از همکاری و تلاش های فرمانداران شهرستانهای گچساران وباشت، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، هلال احمر و منابع طبیعی و نیروهای مردمی تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: از نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نیز جهت حضور در منطقه آتش سوزی و فراهم کردن تجهیزات تشکر می کنم.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: میزان خسارت و هکتار آن در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، آتش در ارتفاعات کوه خامی در دو حوزه گچساران و باشت از صبح شنبه 27 مرداد ماه سالجاری آغاز شد وتلاش برای مهارآتش سوزی در حوزه گچساران هنوز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار