معاون کتابخانه های عمومی اصفهان:
تابناک: معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه فقط ۳ درصد از جمعیت اصفهان عضو کتابخانه هستند، گفت: بر اساس شاخص عضو ۳۵ درصد از جمعیت استان بایدعضو کتابخانه ها باشند اما تنها ۱۹۰ هزار نفر عضو کتابخانه ها هستند.
کد خبر: ۴۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 16 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، امیر هلاکوئی با اشاره به تلاش برای افزایش سرانه مطالعه در استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان 111 کتابخانه مشارکتی، 164 کتابخانه نهادی و 4 کتابخانه مستقل وجود دارد و رتبه دوم را در کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کتابخوانی و علم آموزی یک واجب دینی بوده و فقط وظیفه نهاد کتابخانه ها نیست بلکه همه ارگان ها باید در افزایش سرانه مطالعه و روی آوردن به امر 6کتابخوانی تلاش داشته باشند.

معاون اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه 2820 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان موجود است، تصریح کرد: بر اساس شاخص تعداد کتاب های کتابخانه ها باید به ازای هر نفر 6 جلد کتاب در کتابخانه ها موجود باشد که در حال حاضر با توجه به جمعیت 4 میلیون و 900 هزار نفری استان اصفهان 20 میلیون جلد کتاب موجود است که تا رسیدن به چشم انداز فاصله زیادی در پیش رو داریم و به تلاش بسیاری از سوی همه نهادها نیاز است.

وی اصل علم آموزی و مطالعه را انگیزه دانست و بیان کرد: هم چنین کتابخانه های استان با 126.66 هزار متر مربع زیربنا و 187 هزار نفر عضو رتبه دوم را کسب کرده است.

هلاکوئی با اشاره به اینکه فقط 3 درصد از جمعیت اصفهان عضو کتابخانه هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص عضو 35 درصد از جمعیت استان بایدعضو کتابخانه ها باشند اما تنها 190 هزار نفر عضو کتابخانه ها هستند که این آمار ناامید کننده و هشدار دهنده بوده و باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کتابدار آگاه
|
-
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
تا وقتی که مجموعه کتابخانه های عمومی بر اساس نیاز عموم مردم نیست و بر طبق سلیقه افراد خاصی است، آمار مطالعه همین است که هست
کتابدار
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
این 3درصد هم 2.5درصدشون اعضایی هستند که به مناسبتهای مختلف رایگان ثبت نام می کنند تاوقتی که کتابهای ورودی به کتابخانه هابرای حمایت از انتشارات باشه همین آش و همین کاس هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار