مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره ملی شعر گیلانغرب در دفاع مقدس در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 27 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام رحیم جعفری ، از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر گیلانغرب در دفاع مقدس در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: زمان برگزاری این جشنواره در آذر ماه 96 است و مهلت ارسال آثار  نیز تا 30 مهر ماه 96 خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش کردی و فارسی برگزار خواهد شد گفت: محورهای ارسال آثار در بخش اصلی شامل احیا 
فرهنگ شهادت، خاطرات جبهه و جنگ، بسیج و دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش سنگرسازان بی‌سنگر  و شهدای مدافع حرم است.

جعفری افزود: در بخش ویژه نیز این جشنواره شامل گیلانغرب در دفاع مقدس، 4 مهر روز مقاومت مردم گیلانغرب، عملیات مطلع‌الفجر و شهدای گیلانغرب محورهای اصلی این جشنواره است.

وی در رابطه با زمان و شیوه شرکت در  جشنواره عنوان کرد: علاقه‏‌مندان می‏‌توانند آثار خود را تا  30 مهرماه امسال به دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی کرمانشاه، شهرستان 
گیلانغرب، باغ فلاحت،  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا با شماره 08343222599 ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ازشاعران درخواست می‌شود تنها براساس محورهای جشنواره  اشعار خود را ارسال کنند بیان کرد: شاعران محدودیتی از لحاظ سن، تعداد اثر، ساختار و قالب‏های ادبی نخواهند داشت و حضور شاعران برگزیده در جشنواره و قرائت شعر انتخاب شده ضروری است.

وی اظهار کرد: به نفرات اول تا پنجم در هر بخش جوایز نفیسی همراه با تقدیرنامه اهدا می‌شود و هر شاعر می‌تواند در هر بخش سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار