فرماندار لنجان:
تابناک: فرماندار لنجان گفت: کشت برنج در لنجان سابقه‌ای چندین هزار ساله دارد اما با توجه به شرایط موجود در استان باید الگویی مناسب با شرایط موجود در شهرستان لنجان جایگزین کشت برنج شود تا مردم شهرستان نیز بتوانند به راحتی امرار معاش کنند.
کد خبر: ۴۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 16 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، سید محسن سجاد ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان اظهار کرد: جبهه تولید و کشاورزی به عنوان قطب اصلی اقتصاد کشور به حساب می‌آید و بالطبع آن به دلیل قرار گرفتن شهرستان لنجان در کنار رودخانه زاینده‌رود این شهرستان از جایگاه خوبی در حوزه کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کشور ایران بسیار غنی آفریده شده و جزو معدود کشورهایی است که می‌توانیم در چهارفصل تولیدات کشاورزی داشته باشیم؛ بنابراین باید با ایجاد روحیه جهادی در همه حوزه‌ها به خودکفایی برسیم.

فرماندار لنجان با اشاره به اینکه رشد روزافزون جمعیت، اهمیت کشاورزی را بیش از گذشته برای تمام جوامع بشری جلوه داده است، تصریح کرد: استفاده از ماشین‌آلات صنعتی و پیشرفته در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که سبب توسعه و گسترش کشاورزی و تولید می‌شود بنابراین باید به تجهیز ادوات کشاورزی در شهرستان توجه ویژه‌ای داشت.

وی اضافه کرد: یکی از شعارهای دولت‌ یازدهم دست‌یابی به خودکفایی در همه حوزه‌ها بوده بر همین اساس طی مدت گذشته از کشاورزان حمایت کرده و به دنبال کاهش واردات گندم بوده است.

سجاد ادامه داد: با افزایش جمعیت و کشاورزی عمده ذخایر در بحث کشاورزی، تولید و شرب استفاده شده بنابراین باید با توجه به شرایط موجود و بحران آب در استان برنامه‌ریزی دقیق، آموزشی و بهره‌مندی از روش‌های نوین در بخش کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب کشاورزان باید از آب موجود با استفاده از روش‌های نوین آبیاری نهایت استفاده را انجام دهند تا در این زمینه با مشکلات جدی مواجه نشویم و شاهد توسعه روزافزون کشاورزی نیز باشیم.

فرماندار لنجان با اشاره به قدمت چندین هزارساله کشت برنج در لنجان بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور و استان اصفهان باید الگویی مناسب با شرایط موجود در شهرستان لنجان جایگزین کشت برنج شود تا آب کمتری مورد استفاده قرار گیرد و مردم شهرستان نیز بتوانند به راحتی امرار معاش کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم علی همت انصاری به عنوان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان معرفی و از خدمات و تلاش‌های محمد رجایی با اهدای لوح و هدایایی تکریم و تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار