کد خبر: ۴۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 16 June 2015
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از مهم ترین برنامه های سال جاری این سازمان ، ساماندهی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی و توسعه آبیاری نوین دانست.
به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی روز سه شنبه درآیین تجلیل از برترین های بخش کشاورزی که در باغ امیرصدری منطقه سهیلیه هشتگرد برگزا شد، افزود: حمایت از توسعه فن آوری های نوین آبیاری در مزارع و باغات استان به منظور اقتصادی شدن تولید ازاولویت ها است .
وی همچنین به اهمیت نقش تشکل های تولیدی در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت و هدایت این تشکل ها در راستای بهره وری و توسعه پایدار کشاورزی در اولویت برنامه های کاری سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.
وی، توسعه کشت گلخانه ای، اصلاح و احیاء باغات، توسعه کشت مزارع تکثیری و بذری گندم، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، ساماندهی مجتمع های دام و طیور و راه اندازی تعاونی تولیدکنندگان مرغ سالم را از دیگر این برنامه ها برشمرد.
موسوی در ادامه به نحوه انتخاب برترین های کشاورزی در بخش های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد با استفاده بهینه از آب و خاک و منابع بهترین تولید را داشته و یا خدماتی را ارایه کرده اند که به عنوان الگو معرفی شده اند.
وی افزود: به عنوان مثال یکی از کشاورزان گندم کار نظرآبادی با برداشت 10 تن گندم در هکتار رکورد کشوری را شکسته بطوریکه متوسط برداشت گندم در هکتار 5.3 تن است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برداشت 9.4 تن در هکتار محصول جو توسط کشاورز کرجی را از دیگر موفقیت های استان دانست و گفت: متوسط برداشت این محصول در سطح در استان 4.5 تن است.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وانتخابات استان البرز نیز که در این آیین حضور داشت، گفت: یکی از بسترهای امید بخش ایران ، بخش کشاورزی است که می تواند کشور را از بحران ها و محدودیت ها نجات دهد.
توکل لطفی افزود: شرایط کنونی کشور به لحاظ اقتصادی به گونه ای که مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک راهبرد سرلوحه امور قرار داده اند.
وی اظهار داشت: رهنمود کلی ایشان برای همه دست اندرکاران اجرایی این است که اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیرند و در برابر توطئه ها و محدودیت هایی که نظام اسلامی با آن روبروست کشور را به سرمنزل برسانند.
وی گفت: در مقاطعی از تاریخ بخصوص در دو دوره قبلی دولت در بخش های مختلف سیاست داخلی و خارجی و صنعت وابسته بودیم.
لطفی اظهار داشت : تصمیم گیری دولتمردان گذشته، وضعیت کشاورزی ایران را به مراتب اسفبارتر کرد.
در این آیین از 41 نفر از برترین های بخش کشاورزی استان البرز تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار