رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از بهره برداری از 45 طرح به ارزش 170 میلیارد ریال در هفته جهادکشاورزی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲ 17 June 2015
به گزارش خبرنگار تابناک ، مهندس کریم مهری در حاشیه آیین بهره برداری از واحد مرغداری تخمگذار تمام خودکار کشور در هشترود با بیان این مطلب افزود: شهرستان هشترود دارای یک واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت 60 هزار قطعه و تولید یکهزار و 400 تن تخم مرغ در سال است که با افتتاح این واحد تخمگذار، میزان تولید به بیش از 36 هزار تن در سال می رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز این شهرستان و استان نقش مهمی در تامین نیازهای کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به حمایت مالی بلاعوض 85 درصدی دولت از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی یکپارچه سازی و تجمیع شده، اظهار کرد: این اقدام با توجه به شرایط حساس دریاچه اورمیه برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی انجام می شود.

مهندس مهری ادامه داد: افراد دارای حقآبه از چشمه ها، قنات ها و منابع آب پایدار در اولویت اجرای این طرح هستند و متقاضیان استفاده از این تسهیلات می توانند به ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به شورای زکات کشور و استان پیشنهاد کرد 50 درصد از زکات جمع آوری شده را به کارهای عمرانی روستایی از جمله تعمیر و احیای قنات اختصاص دهند.

وی افزود: اعتبارهای ملی در بخش قنات روستاها کم بوده و دولت باید از ماده 180 مبلغی را برای احیای آن ها اختصاص دهد.

مهندس مهری گفت: در هفته جهاد کشاورزی، 45 طرح در استان با 170 میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها برای 277 نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می شود، یادآوری کرد: با بهره برداری از این طرح ها در شهرستان ها، ساکنان 27 روستا به تعداد پنج هزار و 560 نفر در مناطق مختلف استان از مزایای آن ها بهره مند می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :