همزمان با هفته جهاد کشاورزی 15 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 210 میلیون ریال روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان در ملایر بهره برداری شد.
کد خبر: ۴۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 17 June 2015

همزمان با هفته جهاد کشاورزی 15 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 210 میلیون ریال روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان در ملایر بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر در آیین افتتاح این طرحها گفت: با تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام راحل(ره) به عنوان یک نهاد جوشیده از بطن مردم و یک نهاد انقلابی در 27 خردادماه، اثرگذاری مطلوبی در رشد اقتصادی و فقرزدایی در کشور داشته است.

محمدقاسم عبدلی اظهار کرد: امروز در همه زمینه ها بویژه کشاورزی دارای علم و تجربه هستیم و هیچ دلیلی برای کندی رشد و تولید در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: در عرصه کشاورزی سرمایه های کارآمدی چون نیروی انسانی را داریم که می توان با بکارگیری از توان و ظرفیت جوانان فارغ التحصیل در رشته های کشاورزی در تولید و بهره وری به توسعه اقتصادی کشور کمک کرد.

عبدلی کار و تولید را یکی از شاخصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: باید از این ابزار مهم به سمت افزایش بهره وری همراه با کاهش میزان هزینه ها پیش رفت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز گفت: طرحهای کشاورزی در میزان ارزش افزوده و افزایش تولیدات سهم بسیار عمده ای دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

غلامحسین تقوی ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی در بخش کشاورزی را یک اولویت مهم در این حوزه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در تولیدات محصولات کشاورزی مازاد تولید داریم، باید به فکر جذب بازارهای جهانی باشیم.

وی بر لزوم استاندارد سازی و بسته بندیهای مناسب به عنوان یکی از گام های مهم در صادرات تولیدات کشاورزی تاکید کرد و گفت: توسعه کشاورزی، ایجاد طرحهای مختلف و افزایش تولیدات و ارزش افزوده نیز گامی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تقوی ادامه داد: این در حالیست که تولیدات کشاورزی ما را در خودکفایی و شرایط تحریم بسیار کمک می کند و با صرفه جویی و مدیریت منابع آب می توانیم طرح های کشاورزی را گسترش دهیم.

وی همچنین بیان کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی 15 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 210 میلیون ریال شامل یک طرح پرورش مرغ گوشتی، چهار طرح آبیاری بارانی، هفت طرح مرمت و لایروبی قنات، دو طرح پرورش ماهی و یک طرح پرورش گاو شیری در این شهرستان بهره برداری شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: با افتتاح این طرحها زمینه اشتغال برای 37 نفر فراهم شد و یک هزار و 802 خانوار از این طرحهای کشاورزی بهره مند شدند.

در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی طرح پرورش مرغ گوشتی علی روزبهانی با تولید 20 هزار قطعه و یک میلیارد و 500 میلیون ریال با اشتغالزایی چهار نفر در روستای افسریه و طرح آبیاری بارانی غلامرضا صباغ در روستای اسلام آباد با 25 هکتار و یک میلیارد و 891 میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی چهار نفر و همزمان 13 طرح دیگر کشاورزی در این شهرستان افتتاح شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار