مدیرکل تعاون استان قم:
مدیرکل تعاون قم گفت: در استان بیش از هزار واحد تعاونی وجود دارد که ۲۳ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کارند که ارزش ریالی آن بیش از ۹۰۰ میلیارد است.
کد خبر: ۴۸۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 04 September 2017
به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان که در سالن جلسات مجتمع اصناف در قم برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: تعاون یک بخش ویژه اشتغال در کشور است که سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور دارد.

مدیرکل تعاون استان قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: باید تمام مردم در کارهای نیک و خیریه باهم همکاری کنند و قانون اساسی نیز در اصل 44 نسبت به اصل تعاون در نظام اسلامی جایگاهی ویژه قرار داده است.

وی بابیان حضور پررنگ تعاونی‌ها در استان گفت: در استان قم بیش از هزار واحد تعاونی وجود دارد که 23 هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کارند که ارزش ریالی آن بیش از 900 میلیارد است.

کاویانی خاطرنشان کرد: طرح "روستا تعاون" یکی از طرح‌هایی بود که برای توسعه روستائیان و رونق اقتصاد روستایی در اداره کل تعاون استان دنبال شد که در این زمینه 19 مورد طرح توسعه روستایی، 2 مورد در زمینه گردشگری و یک مورد در زمینه فرش اقداماتی انجام‌گرفته است .

مدیرکل تعاون استان قم با اشاره به تجلیل از تعاونی‌های برتر استان تصریح کرد: در همایش امروز از چند تعاونی برتر تجلیل خواهد شد که در انتخاب این تعاونی‌ها معیارها و استاندارهای ویژه‌ای مانند رعایت حق مشتری و کیفیت بالای کالاها در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر نقش ارزنده تعاونی‌ها در رونق تولید و اشتغال عنوان کرد: تعاون چشمه جوشان کار و فعالیت در کشور است که باید نسبت به رونق و کاربردی‌تر شدن برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود.

مدیرکل تعاون استان قم تأکید کرد: بر اساس قانون اساسی باید اقتصاد کشور در سه بخش تعاونی، دولتی و بخش خصوصی اداره شود بنابراین باید باهم افزایی و همدلی‌های بیشتر بخش تعاونی جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

وی با اشاره به برخی اهداف مهم تعاون در کشور تصریح کرد: هدف اصلی تعاون در استان تجمیع سرمایه‌های خرد و کوچک برای ایجاد عدالت اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت، رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال  است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار