معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: رفع چالش کمبود آب و جلوگیری از پیامدهای منفی آن مهم ترین برنامه قابل اجرای دولت دوازدهم در این استان است.
کد خبر: ۴۸۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 04 September 2017
محمودقنبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر شهرستان های سمنان با چالش کمبود آب مواجه هستند و از دولت یازدهم برای رفع این بحران برنامه های کاربردی تدوین شده است.

وی اظهارداشت: 2 شهر سمنان و شاهرود با بحران کمبود آب 200 لیتر برثانیه مواجه است که با رویکردی جهادی در تلاش هستیم در کمترین زمان ممکن برای رفع این چالش اقدام کرد.

وی اضافه کرد : در میان مدت حفر سه حلقه چاه در سمنان و 2 حلقه چاه در شاهرود برای رفع کمبود آب در کوتاه مدت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار دارد که این طرح های مهم در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

قنبری ادامه داد : براساس گزارش شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان اکنون به 17 روستای این استان با تانکر آبرسانی می شود که باید مسوولان امر در کمترین زمان ممکن برای رفع این بحران اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : انتقال آب از حوزه های دیگر به استان از راهبردهای مهم و مطالعاتی است که امیدواریم این طرح در آینده ای نزدیک در سمنان اجرایی شود.

قنبری خاطرنشان کرد : انتقال آب خزر به سمنان و انتقال آب از سرچشمه های قطری استان گلستان به شاهرود مهم ترین خواسته اهالی این شهرستان ها برای رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است.

وی کمبود آب را یکی از چالش های اساسی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در سمنان برشمرد و گفت : تلاش می شود در دولت دوازدهم این دغدغه برطرف شود.

به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.

استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
برچسب ها: آب ، دولت دوازدهم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار