معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از جمع‌آوری و ساماندهی شترهای سرگردان در نظرآباد خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 04 September 2017
به گزارش تابناک : مهدی فتحی در ارتباط با شترهای سرگردان در نظرآباد اظهار داشت: این شترها مربوط به روستاهای حسین‌خانلو و گلدره برای عشایری هستند که چندین سال است در آنجا ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه این عشایر طبق سنت‌های قدیمی خود به پرورش شتر می‌پردازند، افزود: این شترها به دلیل اینکه رسیدگی خاصی نمی‌خواهند برای این عشایر داری منفعت هستند ولی از آن طرف سبب از بین رفتن پوشش گیاهی این منطقه شده‌اند.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه روز به روز به تعداد این شترها افزوده می‌شود، عنوان کرد: با متولیان این امر جلساتی را برگزار کردیم و از آنها درخواست ساماندهی این شترها را داشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون برای نگهداری شترها مجوزی نه در سنوات گذشته و نه تا کنون صادر نشده است، گفت: این شترها باید در محوطه‌های بسته نگهداری شوند تا آسیبی به پوشش گیاهی منطقه وارد نشود.

فتحی خاطرنشان کرد: حتی اعلام آمادگی کردیم که اگر لازم باشد اراضی که مربوط به منابع طبیعی است به عنوان دامپروری‌های بسته در اختیار این عشایر برای نگهداری شترها قرار می‌دهیم تا دیگر این حیوانات در عرصه طبیعت رها نباشند.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه در سال جاری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این است که در آن منطقه پروژه‌های عمرانی و بیوتکنولوژی انجام دهیم، عنوان کرد: رهایی این شترها در این منطقه سبب آسیب‌های فراوان شده که باید هرچه زودتر این حیوانات از این عرصه خارج شوند.

وی با بیان اینکه نزدیک به دوسال پی درپی است که به این عشایر اخطار داده می‌شود، بیان کرد: تا‌کنون اقدامی از طرف عشایر برای جمع‌آوری این شترها صورت نگرفته و ما با توجه به حکمی که از دادستان نظرآباد داریم در صورت جمع‌آوری نکردن این شترها با کمک محیط زیست و دامپزشکی مجبور به جمع‌آوری آنها و هدایت به کشتارگاه هستیم.

فتحی با بیان اینکه این اقدام قاعدتا تبعات فراوان دارد و به هیچ عنوان دوست نداریم مشکلی به وجود آید، تصریح کرد: با رایزنی با فرمانداری نظرآباد و معاونت امنیتی و سیاسی قرار شد جلسه‌ای برای ساماندهی این حیوانات برگزار شود تا این مهم سرو سامان پیدا کند.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار