مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در هفته قرآن و عترت سال قبل بیش از۲۱۰برنامه فرهنگی، هنری، قرآنی در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۴۸۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 05 September 2017
به گزارش تابناک : احد جاودانی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره هفته قرآن و عترت اظهار داشت: سال های اخیر برگزاری این هفته در راستای توسعه فعالیت های قرآنی  با بهره گیری از ظرفیت استان های کشور درقالب جشنواره ها و همایش هایی با موضوع قرآن و عترت در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این وزارتخانه با برگزاری هفته ای با عنوان قرآن و عترت به دنبال جریان سازی قرآنی با بکارگیری ابزار هنر است، افزود: البته برنامه های قرآنی در طول سال از سوی این وزارتخانه و ادارات تابعه در استان ها و شهرستان ها پیگیری واجرا می شود.
جاودانی با اشاره به اینکه در برگزاری هفته قرآن و عترت سال گذشته شاهد همکاری و همدلی تمامی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های مازندران به همراه موسسات فرهنگی قرآنی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بودیم، گفت: تلاش داریم امسال نیز این هفته و برنامه های آن محدود به چند شهرستان نشود.
 وی از برگزاری جشنواره شعر وداستان، جشنواره مقاله نویسی، جشنواره هنرهای تجسمی دررشته های نقاشی و خوشنویسی، جشنواره هنرهای نمایشی دررشته های تئاتر خیابانی وتعزیه، جشنواره های هنرهای سینمایی دررشته های فیلم کوتاه ومستند وفیلم نامه نویسی ونمایشنامه نویسی ونمایشنامه خوانی با موضوع قرآن وعترت در سالجاری خبر داد و افزود: همچنین همزمان با برگزاری هفته قرآن، مسابقات تلاوت قرآن دررشته های قرائت تحقیق وترتیل حفظ ۱-۵جزء خواهران وبرادران زیر ۱۵ سال حفظ ۵-۱۰ جزء خواهران وبرادران زیر ۲۵ سال حفظ ۱۰ -۲۰ جزءبرادران وحفظ کل برادران وخواهران به همراه جشنواره آواها ونغمات دینی دررشته های ابتهال وتواشیح وسرود وهم خوانی واذان برگزار خواهد شد.
جاودانی با بیان اینکه به مناسبت هفته قرآن و عترت کارگاه عملی و آموزشی (ورک شاپ) و گفتگوهای قرآنی برگزار می شود، یادآورشد: تکریم از پیشکسوتان قرآنی و برپایی نمایشگاه آثار و محصولات کیف و نرم افزارهای قرآن و عترت نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه برنامه های هفته قرآن و عترت مازندران در نیمه دوم سالجاری با عناوین مختلف در شهرستان های استان برگزار خواهدشد، افزود: آئین اختتامیه به همراه تجلیل از برترین ها اسفندماه سالجاری برگزار می شود.
جاودانی خاطرنشان کرد: موسسه فرهنگی قرآنی نورالهدی ساری، موسسه فرهنگی قرآنی پیامبراعظم ساری، قرارگاه خاتم الاوصیاءاستان مازندران، بسیج هنرمندان استان مازندران، بسیج هنرمندان ساری از جمله دستگاه هایی هستند که برای برگزاری هفته قرآن و عترت با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همکاری خواهند داشت.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار