تابناک: از 45 به 12، از دوازده به شش و نهايتا چهار گزينه روي ميز شورايي‌ها ماند...
کد خبر: ۴۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 17 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آنچه از ميان تمام پنهان كاري‌ها، نروي ميز شورايي‌ها مانده دو نفر مشهدي و دو نفر اصفهاني هستند، گزينه‌هايي كه نام سه نفر آن‌ها به نظر در دوره اول انتخاب شهردار-همانجايي كه آرا شورايي‌ها يك شبه چرخيد و سقائيان‌نژاد دوباره بر مسند شهرداري نشست- هم مطرح بودند،‌ يك سردار، يك شهرساز،‌ يك معاونت اقتصاد و يك برنامه‌ريز شهري...

سردار مجید خراسانی، اهل مشهد است و مدرک مهندسی عمران دارد. او بیش از 15 سال در فعالیت‌های مهندسی سپاه و پنج سال نیز به فعالیت‌های فرهنگی پرداخته و از سال 1384 تا آبان ماه 1392 رییس سازمان بسیج سازندگی کل کشور بوده است.

خراسانی دومین رییس سازمان بسیج سازندگی کشور است. نام او در روزهای ابتدایی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان روی میز اعضای شورا بود و تا آخرین لحظات انتخاب شهردار نیز یکی از گزینه‌های مطرح به حساب می‌آمد. بسیج سازندگی آخرین سنگری است که این سردار مشهدی در آن به کشور خدمت کرده است.

جمالی‌نژاد، دکترای برنامه‌ریزی شهری

مهدی جمالی‌نژاد، دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان و عنوان کارشناسی خود در حوزه گردشگری را از یکی از دانشگاه های مالزی دریافت کرده است.

جمالي نژاد همواره در بدنه شهرداری اصفهان حضور داشته و در دولت پیشین نیز معاون عمرانی استاندار اصفهان بوده؛ او در حال حاضر مشاور استاندار در امور عمرانی و معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان است. مقالات قابل توجهي از او در برخي بولتن‌ها و مجلات خارجی و داخلی در خصوص شهرسازی، نوع نگاه به شهرنشینی و گردشگری به چاپ رسیده است.

محمدی، دکترای شهرسازی

محمود محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و دارای مدرک دکترای شهرسازی است. او در دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان عضو کمیسیون معماری و شهرسازی بوده است و از سردمداران شعار" اصفهان مترو نمی‌خواهد است".

محمدي در زمان عضويت در شوراي شهر از طرح میدان امام علی(ع) به عنوان شمشیر دو لبه نام برده و گفته بود " اگر شهرداری در این میدان فقط به فکر منافع خود باشد جهان نمایی دیگر رشد می‌کند". او از منتقدین ساخت بدنه شرقی چهارباغ است و جهان نما را یک لجبازی برای حذف میدان نقش جهان از فهرست یونسکو ناميده بود.

ابوالحسنی، دكتراي اقتصاد

اصغر ابوالحسنی هستیانی، متولد مشهد است و در سال 1381 دكتري خود را در رشته اقتصاد (گرایش اصلی: اقتصاد پولی، گرایش فرعی: توسعه و برنامه‌ریزی) از دانشگاه امام صادق (ع) دريافت كرد.

تدریس در دانشگاه امام صادق (ع)، پیام‌نور، آزاد اسلامی، دانشگاه کار، تهران، جهاد کشاورزی، مرکز مدیریت دولتی تهران، آموزشکده فنی شهید شمسی‌پور از سوابق اجرايي ابوالحسنی است. او هم‌چنين سمت‌هايي از جمله معاونت اقتصادي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، معاونت وزارت اقتصاد در امور بانك، بيمه و نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، عضو هيئت مديره بانك توسعه اسلام ID، دبير شورايعالي مبارزه با پولشوئي عضو شورايعالي بيمه، عضو شوراي فرعي پول و اعتبار، نماينده دولت در هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران، عضو ستاد اجراي بودجه وزارت امور اقتصادي و دارايي (از سال 1388 تا 1391) را در كارنامه خود داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :