علی حامدحق دوست عکاس تبریزی که از طرف انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران عکاس برتر مستند سال شناخته شده بود، در نماز جمعه تبریز امروز توسط امام جمعه این شهر مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 08 September 2017
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز بین صلاتین، از افتخارآفرینی علی حامد حق‌دوست عکاس تبریزی تجلیل کرد.

علی حامد حق‌دوست، عکاس تبریز از طرف انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به عنوان عکاس برتر مستند سال شناخته شد.

در دومین گردهمایی نشان انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، علی حامد حق‌دوست نشان عکاس برتر مستند سال کشور را از آن خود کرد. حق‌دوست همچنین یکی از کاندیداهای بخش استانی این جشنواره بود.

علی حامد حق‌دوست متولد سال ۱۳۶۰ تبریز، عکاسی را از سال ۱۳۷۷ با کار در آتلیه عکاسی پرتره آغاز کرد و همزمان به عکاسی مستند اجتماعی روی آورد.

وی در سال ۱۳۸۵ اولین عکاسی بود که از تبریز با آژانس عکس سوره شروع به همکاری و فعالیت در کار مطبوعاتی کرد و به صورت آنلاین، زندگی، آداب و رسوم و آئین‌های مردم و اتفاقات خبری استان آذربایجان‌شرقی و بخش‌هایی از استان آذربایجان‌غربی را پوشش داد.

وی طی این سال‌ها با خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، روزنامه ایران، روزنامه جام جم همکاری کرده و هم اکنون به عنوان عکاس مستند و خبری با خبرگزاری مهر همکاری می‌کند.

یو زندگی مردم در شهرهای ایران و خبرخیزترین کشورهای خاورمیانه همچون افغانستان، پاکستان و ترکیه را سوژه عکاسی خود قرار داده است.

گزارش فارس حاکی است، این عکاس سرشناس در صفحه خود نوشته است: «دوستان امروز اتفاقی برای من افتاد که هنوز باورش نکردم. این اتفاق ظهر امروز در کنار خواهرزاده‌ام افتاد و او شاهد ماجراست. تلفنم زنگ خورد. دیدم بدون شماره نوشته است. کمی ترسیدم، گفتم خدایا چه کسی می‌تواند باشد؟

چون معمولا نهادهای امنیتی بدون شماره نشان داده می‌شود. مردی محترمانه گفت شما آقای حق‌دوست هستید؟ گفتم بله، بفرمایید! گفت از بیت امام‌جمعه تماس می‌گیرم. حاج‌آقا آل‌هاشم می‌خواهند با شما صحبت کنند. ایشان خواستند با شما تماس بگیریم. تعجب کردم، گفتم خدایا امام‌جمعه تبریز، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی چه کاری می‌تواند با یک عکاس داشته باشد!

صدای نازنین و پرمهر و کمی بمی را شنیدم. سلام کرد، حالم را پرسید و گفت: «آقای حق‌دوست در فضای مجازی دیدم که در جشنواره عکاسی اول و نفر برتر کشور شده‌اید. خواستم تشکر کنم از شما برای کسب این افتخار مهم برای شهرمان و استان‌مان.» من هم تشکر کردم و گفتم حاج آقا من از لطف شما بی‌نهایت سپاسگزارم. واقعا باورم نمی‌شود که شما برای تشکر و تقدیر از مقام یک عکاس با او تماس گرفتید و انگشت حیرت بردهان مانده‌ام. تشکر و دعایی کردند و خداحافظی کردند.

وی در انتهای پیام خود تاکید کرده است: «من هیچی نمی‌گویم، فقط دست چنین مردی را باید بوسید با این مرام و مقام و این جایگاه شخص اول در استان بودن. معمولا چنین کارهایی را هیچ امام‌جمعه‌ای انجام نمی‌دهد. دوستان تبریزی لطفا منتشر کنید تا همه مسؤولان به‌خصوص مدیران فرهنگی یاد بگیرند و الگوبرداری کنند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :