فرماندار تویسرکان گفت: کشتارگاه جدید تویسرکان برای برخورداری از توجیه اقتصادی و فعالیت در حوزه صادرات، به تامین منابع گوشت دامی به میزان لازم نیاز دارد.
کد خبر: ۴۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 18 June 2015
فرماندار تویسرکان گفت: کشتارگاه جدید تویسرکان برای برخورداری از توجیه اقتصادی و فعالیت در حوزه صادرات، به تامین منابع گوشت دامی به میزان لازم نیاز دارد.

به گزارش ایرنا؛ مهرداد موسوی در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران طرح احداث کشتارگاه جدید تویسرکان افزود: مجوز ساخت کشتارگاه جدید برای تویسرکان در سال های گذشته گرفته شد اما در عمل هیچ گونه پیشرفت اجرایی در پیشبرد این طرح دیده نشد.

وی اضافه کرد: قرار بود سرمایه گذاران طرح سابق کشتارگاه با الگو گیری از کشتارگاه شهرستان چابهار، کشتارگاه مجهز با ابعاد کوچکتری را در تویسرکان احداث کنند.

موسوی با بیان اینکه احداث کشتارگاه جدید تویسرکان با هدف در اختیار گرفتن بازار دام غرب کشور و حتی صادرات به کشور عراق طراحی شده است اظهار کرد: با توجه به نبود کشتارگاه فنی مجهز در شهرستان های مجاور تویسرکان بجز شهر همدان، برخورداری از مرکزیت جغرافیایی کشتارگاه جدید در شهر فرسفج و پوشش نیاز گوشت قرمز بیش از 800 هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان های مجاور، این طرح هدف گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در عین حال برای تحقق این هدف، به تامین منابع گوشت دامی به اندازه لازم نیاز است که چرخه تولید کشتارگاه با مشکل مواجه نشود.

موسوی خاطر نشان کرد: کشتارگاه کنونی تویسرکان با توجه به قرار گرفتن در منطقه مسکونی، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی ایجاد کرده و ساخت کشتارگاه جدید برای شهرستان یک ضرورت به شمار می رود.

وی همچنین ایجاد فرصت های متنوع شغلی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

تویسرکان از یک هزار و 350 واحد بره پروری، سه هزار راس گاوهای دو رگه و بومی، 140 هزار راس گوسفند و بره، 30 هزار راس بز و بزغاله برخوردار بوده و ظرفیت تولید سه هزار تن گوشت قرمز معادل 10 تا 15 درصد تولید استان همدان در سال را دارا است.

شهرستان تویسرکان با حدود 103 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شهر همدان واقع است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار