رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان گفت: به بیش از ۲۸ هزار هکتار از اراضی و محصولات باغی و زراعی همدان خسارت وارد شد.
کد خبر: ۴۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 18 June 2015
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان گفت: به بیش از ۲۸ هزار هکتار از اراضی و محصولات باغی و زراعی همدان خسارت وارد شد.

به گزارش تسنیم ، محمد بحیرایی در کارگروه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: سال گذشته به هزار و 950 هکتار از باغات همدان به ارزش 24 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به 26 هزار و 400 هکتار از اراضی زراعی همدان به ارزش 28 میلیارد و 400 میلیون تومان تومان خسارت وارد شد، افزود: در مجموع به 28 هزار و 350 هکتار از اراضی باغی و زراعی همدان به ارزش 52 میلیارد و 900 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

بحیرایی درباره اعتبارات بخش مکانیزاسیون نیز گفت: امسال 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برای ارتقا مکانیزاسیون در بخشهای شیلات، دام و طیور و حفظ نباتات به شهرستان همدان تخصیص یافته و هزینه شده است.

رئیس تعاون روستایی همدان از خرید 450 تن جو به صورت توافقی خبر داد و گفت: خرید آلبالو و گیلاس همدان توسط تعاون روستایی به زودی آغاز می‏‌شود تا بتوان در تنظیم بازار میوه در ابتدا تابستان موثر واقع شویم.

مسعودعلی سعیدی با اشاره به اینکه خرید توافقی جو، گندم، کاه و یونجه آغاز شده استف تصریح کرد: تاکنون 450 تن جو به صورت توافقی از کشاورزان شهرستان همدان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به منابع مالی دولت و صرفه کشاورزان به شدت دنبال خرید توافقی محصولات کشاورزی از جمله جو هستیم، عنوان کرد: قیمت خرید توافقی جو بین 830 تا 900 تومان است.

سعیدی با اشاره به اینکه خرید تضمینی جو امسال نیز آغاز شده اس، افزود: خریدتضمینی نیازمند تامین اعتبار از سوی دولت دارد و متاسفانه اعلام شده که پول کشاورزان با 45 روز تاخیر پرداخت می‏شود که این مسئله سبب نارضایتی کشاورازن می‏شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار