فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام 21 باند قاچاق مواد مخدر در همدان خبر داد و گفت: بیشترین مواد کشف شده شامل مواد مخدر صنعتی هروئین و شیشه بوده است.
کد خبر: ۴۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 18 June 2015

به گزارش فارس ، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در جمع خبرنگاران با اشاره به ماه مبارک رمضان و برخورد قاطع با متظاهران به روزه‌خواری در ملأ عام اظهار کرد: رویکرد پلیس در این ماه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر است که مردم نیز باید در این روند، نسبت به احیای بهتر و بیشتر این واجب فراموش شده اقدام کنند.

وی از تعیین تعدادی مراکز پذیرایی به منظور سرو غذای سرد برای مسافران در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: واحدهای پذیرایی مستقر در داخل مراکز اقامتی صرفاً مجاز به پذیرایی و ارائه خدمات به مراجعان خود با رعایت پوشش لازم هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: البته با مسافرانی که با نصب چادر در پارک‌ها اقدام به روزه‌خواری می‌کنند نیز برخورد خواهد شد.

وی از تقویت تیم‌های گشت ارشاد و امنیت اخلاقی در ماه مبارک رمضان خبر داد و با بیان اینکه نظارت بر اماکن عمومی با دایر کردن گشت‌های محسوس و نامحسوس نیز در دستور کار است، گفت: برخورد با بدحجابی نیز از دیگر رویکردهای ویژه پلیس در این ماه است.

مهدیان‌نسب با اشاره به اجرای طرح ترافیکی ـ انتظامی یک ساعت قبل و بعد از افطار اظهار داشت: برخورد جدی با موتورسواران و خودروهای مختلف نیز مدنظر است.

*انهدام باند قاچاق مواد مخدر در همدان

وی با بیان اینکه استفاده از موتور در همدان افزایش یافته که این موضوع در حاشیه شهر و روستاها نیز دیده می‌شود، ابراز داشت: موتورسیکلت‌سواران بیشتر‌ بین 14 تا 30 سال سن دارند.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دو ماه امسال در همدان، از انهدام 21 باند قاچاق مواد مخدر در همدان خبر داد و گفت: بیشترین مواد کشف شده شامل مواد مخدر صنعتی هروئین و شیشه بوده است.

وی با اشاره به اینکه 118 مرحله محورهای مواصلاتی استان را کنترل کردیم، دستگیری خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر به تعداد یک‌هزار و 594 و همچنین 2 هزار و 144 معتاد متهاجر را از نتایج عملکرد پلیس دانست.

مهدیان‌نسب ادامه داد: از این میان 550 معتاد متهاجر در اطراف شهرهای استان دستگیر شده و به مرکز ماده 16 منتقل شدند.

*افزایش هشت درصدی توقیف تجهیزات ماهواره در استان

وی از افزایش هشت درصدی توقیف تجهیزات ماهواره در استان خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش از کاهش 44 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادف در محورهای درون‌شهر و سه درصدی در برون‌شهر سخن به میان آورد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به توقیف 4 هزار و 200 خودروی و 21 هزار و 500 دستگاه موتورسیکلت متخلف و مزاحم ابراز داشت: کاهش وقوع سرقت در استان 25 درصد بوده و از کل سرقت‌های امسال نیز 78 درصد آن کشف شده است.

وی کشف کالاهای قاچاق و افزایش 19 درصدی آن نسبت به سال گذشته را نیز از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: جمع ریالی ارزش کالاهای مکشوفه 24 میلیارد و 580 میلیون تومان بوده است.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه در استان همدان هیچ سرقت و یا حادثه قتلی نبوده که کشف نشده باشد، از رشد 22 درصدی کشف جرائم جنایی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی دستگیری 310 سارق که بیشتر در قالب باند فعال بودند را از دیگر اقدامات ناجا برشمرد و ادامه داد: هشت باند مهم سرقت نیز متلاشی شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 80 مورد سایت و وبلاگ با محتوای مجرمانه نیز از سوی پلیس فتا شناسایی شده است، افزود: در این حوزه نیز رشد 33 درصدی داشتیم.

بلوار ارم همدان به سیستم ثبت کنترل سرعت مجهز می‌شود

وی با اشاره به اجرای 381 طرح محله‌محوری، منطقه‌ای و موضوعی در استان ابراز داشت: خوشبختانه احساس امنیت در استان همدان بسیار بالاست که این مهم با تلاش پلیس و همراهی مردم محقق شده است.

مهدیان‌نسب در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص الکترونیکی شدن پرونده‌های پلیس در سه کلانتری 11، 14 و 15 به عنوان نمونه اظهار کرد: این طرح دارای نتایج خوبی بوده که با هدف کاهش میان ایاب و ذهاب، ممانعت از حمل پرونده توسط پلیس به همراه متهم و جلوگیری از دسترسی غیر به پرونده‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرهنگسازی در زمینه استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران ابراز داشت: توزیع رایگان کلاه ایمنی در مساجد روستاها و حاشیه شهر در دستور کار پلیس بوده اما متأسفانه اغلب افراد نه تنها از آن استفاده نمی‌کنند که اقدام به فروش این کلاه‌ها کرده‌اند.

فرمانده انتظامی همدان انجام کاری فرهنگی قوی در این زمینه را خواستار شد و در پایان با اشاره به اینکه با تخلفات خودرویی برخورد می‌شود، بیان کرد: بلوار ارم همدان به سیستم ثبت کنترل سرعت مجهز خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار