فرمانده سپاه اصفهان:
تابناک: فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: مدیریت در مصرف آب چه در سطح عالی و چه در سطح کشاورزی، بسیار مهم‌تر از کمبود منابع آب در کشور است، چرا که با مدیریت صحیح شیوه صحیح مصرف آب مشخص می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 18 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان، غلامرضا سلیمانی در همایش قشر بسیج جامعه مهندسین کشاورزی اظهار کرد: بسیج جامعه مهندسین کشاورزی به عنوان یکی از شاخه‌های شجره طیبه الهی بسیج رسالت سنگینی در شرایط فعلی دارد و می‌تواند با تمرکز روی مباحث اصلی و مرتبط کشاورزی یک جهشی را در عرصه‌های مختلف کشاورزی استان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب که ما در خیلی از محصولات کشاورزی وابسته به خارج بودیم، افزود: حضرت امام (ره) بیشترین تاکید را بر استقلال کشاورزی کشور می‌کردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان بیان کرد: خوشبختانه امروز ما در بسیاری از محصولات کشاورزی در عین تامین داخل، صادرکننده هم هستیم.

وی ادامه داد: در اینکه ما در یک منطقه خشکی هستیم تردیدی نیست، در طول سال کشور 120 میلیارد مترمکعب نزولات جوی دارد اما این مقدار آب به فرموده مقام معظم رهبری می‌تواند تولیدکننده غذای 150 میلیون نفر باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی 10 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای ما بود، گفت: امروزه با توان خوب سدسازی کشور این رقم به 40 میلیون متر مکعب رسیده که ما با تکیه بر همین توان می‌توانیم کشاورزی کشور را توسعه بیشتری بدهیم.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب در استان اصفهان نیز یک‌هزار و 200 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود بوده و در حال حاضر نیز به غیر از سال‌های کم‌آبی که به 900 میلیون متر مکعب می‌رسد، مانند سابق است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان تاکید کرد: ما معتقدیم که با مدیریت جهادی می‌توان مشکل آب را حل کرد، اگر ما وقت خود را صرف مسائل حاشیه‌ای نکنیم و با گذاشتن تمرکز خود روی زاینده‌رود حدود 200 یا 300 مترمکعب آب به این حوضه اضافه کنیم، مشکلات منطقه مرکزی کشور و اصفهان حل می‌شود.

وی عنوان کرد: مدیریت در آب چه در سطح عالی و چه در سطح کشاورزی، بسیار مهم‌تر از کمبود منابع آب در کشور است چرا که با مدیریت صحیح شیوه صحیح مصرف آب مشخص می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از آبیاری‌ها در کشور ما غرقابی است، اضافه کرد: وظیفه بسیج جامعه مهندسین کشاورزی این است که با آموزش و توجیه کشاورزان کاری کند که آنها به آبیاری تحت فشار و صنعتی روی بیاورند.

وی اظهار کرد: وظیفه دیگر بسیج، آموزش کشاورزان در زمینه تولید از جمله استفاده از کود و بذر مرغوب و بازار فروش است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان همچنین با تاکید بر امنیت غذایی گفت: یکی از عرصه‌هایی که امروز ما با آن روبه‌رو هستیم، بیوتروریسم بوده که از مسائل پدافند غیرعامل است و لزوم توجه مسئولان و نهادهای دولتی و مردمی را به این امر معطوف می‌دارد و سپاه آمادگی کار در این حوزه را دارد.

وی در پایان به مناسبت سالروز تشکیل سازمان جهاد کشاورزی گفت: جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یک نهادی که در نظام نوپای جمهوری اسلامی بنیان گذاشته و منشأ خدمات بزرگی شد، توانست در توسعه و سازندگی، کشاورزی و منابع طبیعی و سایر عرصه‌های مرتبط، تحولات زیادی ایجاد کند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم با قرائت سند ملی هسته‌ای توسط باقری رئیس مجمع بسیج مهندسین کشاورزی توماری به امضای حاضران در این همایش در حمایت از این سند درآمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :