عضو کمیسیون آموزش مجلس:
تابناک: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نگاه مجلس به استیضاح وزیر آموزش و پرورش فنی است چرا که در این مقطع، استیضاح می‌تواند موجب تحرک بیشتر وزیر شود اما تغییر وزیر لزوما نمی‌تواند مطالبات فرهنگیان را برآورده کند.
کد خبر: ۴۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 18 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عباس مقتدایی با اشاره به اینکه مجلس به دنبال سامان بخشیدن به کارهای مردم است، اظهار کرد: استیضاح یک وزیر مانند ریل‌گذاری برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در جامعه است.

وی تصریح کرد: تغییر دادن وزیری که نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند در اصل چیز بدی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای احساس می‌کنند برخوردها ممکن است متاثر از جناح سیاسی باشد، بیان کرد: این دیدگاه درستی نیست زیرا اگر بنا بود اقدامات متاثر از جناح سیاسی باشد، برخی از وزرا که خود سردمدار یک جناح خاص هستند باید زودتر از سایرین استیضاح می‌شدند.

وی با تاکید بر نگاه مجلس به استیضاح وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نگاه مجلس به این استیضاح فنی بوده و ما معتقدیم در این مقطع، استیضاح می‌تواند موجب تحرک بیشتر شود اما تغییر وزیر لزوما نمی‌تواند مطالبات فرهنگیان را برآورده کند.

مقتدایی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر هم ابعاد منفی و هم مثبت دارد، افزود: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد استفاده از ابزار استیضاح باید برای کشاندن وزیر و رئیس جمهور به مجلس باشد تا متوجه شوند که خواسته فرهنگیان نباید روی زمین بماند.

وی با اشاره به تغییر وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدم این تغییر در شرایط کنونی به مصلحت نیست، بنابراین شایسته است در حد هشدار جدی برای رساندن پیام فرهنگیان به دولت باقی بماند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار