جانشین معاونت ستاد احیای امر به معروف اصفهان:
تابناک: جانشین معاونت سازمان‌ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: به زودی شورایی در مدارس استان اصفهان با نام "یادآوران معروف" تشکیل می‌شود و همانند گروه یاوران معروف در مدارس فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 19 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مجید رفسنجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه 60 نفر ناظر در سطح استان از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان به کار گیری شده‌اند، اظهار داشت: ما در استان اصفهان حدود206 اداره داریم و در هر شهرستان گروه‌هایی نامحسوس برای بازرسی از این ادارات وجود دارد.

وی افزود: در شهر اصفهان، گروهی 60 نفره تشکیل شده تا بر ادارت نظارت کنند و به‌علت تعدد بالای ادارات این بازرسان ممکن است بر 2 یا 3 اداره نظارت داشته باشند، البته این بازرسان در هر فصل جابه‌جایی نیز دارند.

جانشین معاونت سازمان‌ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان درباره گروه یاوران معروف که در کارخانجات فعالیت دارند، بیان کرد: کارخانجات و اداراتی که تحت پوشش کارخانه‌ها هستند، یک گروه به نام یاوران معروف دارند که اغلب اعضای این گروه از کارمندان همان اداره یا کارخانه هستند که به 2 بخش خواهران و آقایان تقسیم شده و فعالیت آن‌ها نیز فقط در حد تذکر لسانی است.

وی با بیان اینکه ستاد احیا به ادارات خصوصی نیز توجه دارد، تصریح کرد: تمرکز ما بر بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و دانشگاه‌ها بوده زیرا توجه عموم به این مراکز است و می‌تواند تاثیر زیادی در مردم داشته باشد. البته ما به ادارت خصوصی نیز نظارت داریم اما نظارت ما به دلایل مختلف به این مراکز کمتر از مراکز دولتی است.

رفسنجانی افزود: اهرم حقوقی ما در دستگاه‌های دولتی و ادارات مدیران آن اداره هستند و اگر بازرسان ما مواردی را به اطلاع مسئولان ستاد برسانند، از طریق تماس تلفنی با آنها صحبت کرده و اگر این مورد حاد شد، آن‌ها را به ستاد دعوت کرده و با آنها صحبت می‌کنیم.

جانشین معاونت سازمان‌ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان خاطرنشان کرد: به‌زودی شورایی در مدارس استان اصفهان با نام "یادآوران معروف" تشکیل می‌شود و همانند گروه یاوران معروف در مدارس فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این شورا دانش‌آموزان را که ریشه‌های فرهنگ آینده ما به شمار می‌روند مورد توجه قرار داده و برناهمه‌های هدایتی و تذکر لسانی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام مجتبی اخوان قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه برخورد با روزه‌خواران در حوزه کاری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نیست، اظهار داشت: تظاهر به روزه‌خواری یک جرم به شمار می‌رود ولی برخورد با این جرم در حوزه کاری ستاد احیای امر به معروف نیست و برخورد با روزه‌خواران به دست نیروی انتظامی و مراجع قضایی باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ستاد امر به معروف در این زمینه تذکر شفاهی است، افزود: گروه‌هایی برای تذکر به مردم تشکیل شده و این گروه‌ها در ساعات خاصی از روز برای تذکر در میان مردم می‌روند.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با بیان اینکه تذکر به روزه خواران باید همراه با محبت باشد، تصریح کرد: اگر ما علاقمند به تأثیرگذار بودن تذکر به روزه‌خواران هستیم، باید از روش تذکر توام با محبت و خوش رفتاری استفاده کنیم زیرا تذکر با رفتار نامناسب تاثیرات منفی دارد.

وی افزود: مسئولان ما باید به دنبال تولید فرهنگ باشند، اگر علما به خوبی این مواد را در اختیار مسئولان قرار دهند ، تولید و مصرف خوبی به وجود می‌آید و این موضوع در شاداب کردن مردم نقش خوبی را ایفا می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار