با فعال شدن این کمیته، فرآیند دادرسی کوتاه تر و از بلاتکلیفی پرونده ها در محاکم کاسته می شود.
کد خبر: ۴۹۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 25 September 2017
با فعال شدن این کمیته،  فرآیند دادرسی کوتاه تر و از بلاتکلیفی پرونده ها در محاکم کاسته می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای معاونان استان با تاکید بر این که بیشتر پرونده های ورودی به محاکم استان ، روند عادی و قانونی رسیدگی خود را طی می کنند گفت : اعضای این کمیته  باید علل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها و بلاتکلیف ماندن آرای صادر شده در واحد های اجرای احکام کیفری و مدنی را بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی کنند.

هادی هاشمیان افزود : اعضای این کمیته همچنین به صورت موردی ، پرونده هایی که زمان رسیدگی به آن ها طولانی شده است را بررسی و برای جلوگیری از طولانی شدن زمان دادرسی،  به قضات مشاوره می دهند.

به گفته هاشمیان ؛ این کمیته ها در هر حوزه ی قضایی با حضور رئیس دادگستری ، دادستان و تعدادی از قضات با تجربه ی تشکیل شده است .

رئیس کل دادگستری استان گفت : کاهش اطاله ی دادرسی از حقوق اساسی مردم است و ما نیز برای تحقق این خواسته ی به حق مردم همه ی تلاش خود را به کار گرفته ایم.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه این جلسه با تاکید بر نظارت های مستمر در حوزه های قضایی گفت : روسا و دادستان ها در سرکشی ها و نشست های خود با قضات و کارمندان ، رعایت اخلاق و رفتار مناسب با مردم  و کیفیت رسیدگی به پرونده ها را گوشزد کنند.

هادی هاشمیان با بیان این که خدمت به مردم وظیفه ی ماست از روسای دادگستری ها و دادستان ها خواست : نسبت به حقوق عامه حساس باشند و مطالبه گر حقوق مردم ،از دستگاه ها باشند.

هاشمیان بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف در محاکم استان نیز تاکید کرد و گفت : ارجاع پرونده های قابل سازش به شعب ویژه صلح و سازش ، علاوه بر کاستن از تنش بین طرفین دعوی از تعداد پرونده های محاکم نیز می کاهد .

به گفته ی هاشمیان ؛ در دو سال گذشته شعب ویژه صلح و سازش در دادگستری ها و دادسراهای سراسر استان تشکیل شده است و  آمار نشان می دهد نیمی از پرونده های ورودی به این شعب ، با سازش طرفین ، ختم به خیر می شود .

شورای معاونین دادگستری استان گلستان متشکل از معاونان قضایی رئیس کل ، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب گرگان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان است که در نشست های خود روند اجرای برنامه های اجرایی حوزه های قضایی سراسر استان را بررسی و راهکارهای عملی برای تسریع برنامه های قضایی ارائه می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار