فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف ۴۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهریور امسال اعتیاد را عاملی زیانبار برای خارج کردن نیروی جوان جامعه از چرخه تولید ملی دانست.
کد خبر: ۵۰۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 27 September 2017

  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران،سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: نتایج و آثار شومی در ارتباط با مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید و یکی از زیان بارترین آثار آن ارتباطی بوده که با دیگر جرائم اجتماعی در جامعه دارد، چون اعتیاد به تنهایی می‌تواند عاملی برای ارتکاب جرائم در جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد نیروی جوان جامعه را از چرخه تولید ملی خارج می‌کند، افزود:از بین تمام جرائمی که معتادان مرتکب آن می‌شوند، درصد بالایی را سرقت و جرائم مالی تشکیل می‌دهد که آن هم به منظور تهیه پول برای خرید مواد مخدر است.

میرفیضی خاطرنشان کرد: اعتیاد به موادمخدر یک معضل چند وجهی بوده و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرد معتاد علاوه بر داشتن بیماری جسمی دچار اختلالات شخصیتی، روانی و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی و اعمال بزهکارانه در بیشتر مواقع به صورت ناخودآگاه می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی استان در مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مبارزه با موادمخدر، گفت: در شهریور ماه سال جاری با انهدام هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان، بیش از 430 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران از اجرای 116 طرح پاکسازی نقاط آلوده در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و طرح‌های کنترل محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: چهار هزارو 445 متهم به خرده فروشی مواد مخدر در این طرح‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه 490 معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز بازپروری ماده 16 تحویل شدند، افزود: مبارزه با اعتیاد از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری بوده و با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش 18 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح استان بودیم.

میرفیضی با اشاره به این‌که گروه‌های مختلف سنی بویژه جوانان در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌ های اصولی و منسجم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان از طرف خانواده‌ها، مدارس، نظام‌ فرهنگی و آموزشی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی مازندران از خانواده ها خواست: برای ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه که موجب تباهی جوانان و نوجوانان جامعه می‌شود ضمن همکاری با پلیس هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار