مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد همچنان با کمبود 3000 تخت بیمارستانی مواجه است.
کد خبر: ۵۰۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 27 September 2017
به گزارش تابناک : شاپور بدیعی امروز در گردهمایی توجیهی اعتباربخشی بیمارستان‌های قطب 9 کشور که با حضور مدیران این بیمارستان‌ها در بیمارستان فوق‌تخصصی اکبر برگزار شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم کیفیت خدمات را افزایش دهیم شاید بتوانیم خلا کمی در زمینه کبود تخت‌ها  را پوشش دهیم. هدف ما این است که تمام تخت‌های بیمارستانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی  قطب نه کشور و به ویژه مشهد را به بهترین بهره‌وری برسانیم. 

وی ادامه داد:مشهد شامل تنها مجاورین نمی‌شود زائرین و اتباعی که در این شهر وجود دارند بالغ بر 750 هزار نفر می‌شوند،آنها هم نیازمند ارایه خدمات سلامت هستند

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی  و حتی سرمایه‌گذارانی که وزارت بهداشت مشخص کرده است به برنامه‌ریزی در مورد پیگیری ساخت تخت‌های که مشهد کم دارد پرداخته می‌شود. در چند ماه آینده برنامه‌های جدیدی در مورد کارهای ساختمانی در حوزه سلامت به ویژه بهداشت و درمان اعلام خواهیم کرد.

بدیعی با بیان اینکه «با افزایش یکسری فضاهای درمانی که در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجادشد، توانستیم ارایه خدمات در بحث کمی را افزایش دهیم»، عنوان کرد: بیمارستان کودکان اکبردر حال تبدیل شدن به یک مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی بزرگ در شرق کشور است همچنین بیمارستان امام رضا(ع) 2 را افتتاح کردیم. در هشت ماه گذشته هفت بیمارستان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شده یک بیمارستان دیگر هم در 17 ربیع الاول افتتاح خواهد شد که با افتتاح آن از نظر نظام دانشگاه علوم پزشکی تعدادبیمارستان‌های ما کامل می‌شود و از حالا به بعد باید به ارایه کیفی خدمات بپردازیم. 

وی خاطرنشان کرد: مردم نیازمند این هستند که خدمات ارایه شده به آنها کیفیت لازم را هم داشته باشند به همین منظور سال‌ها است که درکشور سنجه‌های اعتباربخشی را تعریف کرده‌ایم، آنها استانداردهایی هستند که فعالیت‌های بیمارستان‌ها را از نظر کیفی می‌سنجند و سالی یک بار در کل بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: در تمام دنیا منابع محدود هستند بنابراین باید براساس سنجه‌هایی اولویت‌های خود را مشخص کنیم و برنامه‌ریزی کنیم تا سال‌های آینده به آنها برسیم. اعتبار بخشی در بیمارستان های قطب 9 نشان می دهد این حرکت روبه رشد در سالهای اخیر ادامه داشته است. 

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت اعتبار سنجی  قطب نه بسیار  خوب است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد نه تنها در بحث کمیت رشد خوبی داشته‌ در بخش کیفیت هم توانسته به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شود.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خطاب به مدیران بیمارستان‌های قطب 9 کشور گفت: بیمارستان دانشگاهی و غیر دانشگاهی نداریم همه ما بار درمان قطب 9 کشور را به دوش می‌کشیم. باید زمینه را فراهم کنیم تا مردم به خوبی از خدمات برخوردار شوند. 

وی با بیان اینکه« خبرهای خوبی برای بخش خصوصی و نظام ارجاع خواهیم داشت»، خاطرنشان کرد: برای اولین بار  مشارکت بخش دانشگاهی و غیر دانشگاهی در نظام ارجاع الکترونیک برگزار خواهد شد که حرکت روبه جلویی برای تمام بیمارستان‌ها است. 

بدیعی با تاکید بر اینکه اعتبار بخشی در بیمارستان‌های کشور یک برند و افتخار برای ماست، تصریح کرد:  در سال 2004 که در خارج از کشور بودم برای استاد راهنمای من غیر قابل باور بود که ما با مشکلات عدیده‌ای که داریم، با چنین نظمی اعتبار بخشی را انجام می‌دهیم.

بدیعی با اشاره به اینکه« طرح تحول نظام سلامت که اجرای آن در دولت یازدهم آغاز شده در دوره جدید یک سری جهت‌گیری‌های خاص دارد»، تصریح کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی جامعی دارند با این برنامه‌ریزی جامع و تجدید نظری که در برخی از بخش‌ها انجام خواهد شد. آینده امیدوارتری از گذشته خواهیم داشت.حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این نوید را می دهم نه تنها کمیت خدمات را افزایش خواهیم داد بلکه شاهد کیفیت خوب خدمات خواهیم بود.

در ادامه این مراسم خیامی، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: نسل جدید اعتبار بخشی در سال گذشته تدوین شده است.باید مدیران بیمارستان‌ها در اعتباربخشی تدوین شده به جد درگیر باشند همانطور که سال گذشته مشاهده کردیم تمام روسای بیمارستان‌ها درگیر این مساله شده بودند. دلیل این موضوع این است که اعتباربخشی جدی  از حالت مستندسازی خارج شده و جنبه عملیاتی گرفته بود.

خیامی گفت: اعتباربخشی هدف نیست بلکه می‌تواند یک راهبرد باشدبرای اینکه بتوانیم خدمات را ارتقاء دهیم و رضایت‌مندی بیماران را جلب کنیم. بنابراین نقش مدیریت بیمارستان‌ها در روند کار موثر است. 

مدیر نظارت بر اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت، استانداردهای حوزه درمان را اعلام کرده است. بنابراین استانداردهای درمان برای یک دوره چهار ساله تثبیت شده است این موضوع به ما نقشه راه می‌دهد زیرا چارچوب کاری و استانداردها مشخص است. 






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار