رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه شعار امسال روز ملی گردشگری "گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه" بود، ادامه داد: برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان این حوزه چون هتلداران و مهمان‌پذیرها، اجرای آئین "زنگ گردشگری"در مدرسه تیزهوشان علامه حلی ملایر با حضور مسئولان و تجلیل از ۳ نفر از همیاران گردشگری و تقدیر از ۳ تشکل غیردولتی که در این زمینه فعال هستند، ازجمله برنامه‌های میراث فرهنگی در این روز بود.
کد خبر: ۵۰۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 28 September 2017
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با بیان اینکه در تقسیم‌بندی جهان پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری در رده سوم قرار می‌گیرد، گفت: ایران و به تبع آن شهرستان ملایر با دارابودن قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری فراوان می‌تواند در این راستا گام‌های مهمی بردارد.

به گزارش ایسنا؛ ابراهیم جلیلی افزود: از سوی سازمان جهانی جهانگردی، 27 سپتامبر مقارن با 5 مهرماه به عنوان روز "جهانی گردشگری" لقب گرفته است و طی این روز در سراسر جهان برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیاست.

جلیلی با بیان اینکه این صنعت به عنوان موتور توسعه کشورها، از نظر اقتصادی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: به همین علت امروز دولت‌های مختلف توجه روزافزونی به صنعت گردشگری دارند.

وی افزود: امروز، صنعت گردشگری، یکی از پایه‌های اصلی و استوار اقتصاد جهان به شمار می‌رود که با بالاترین میزان ارزش‌افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم، می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه شعار امسال روز ملی گردشگری "گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه" بود، ادامه داد: برگزاری نشست هم‌اندیشی بافعالان این حوزه چون هتلداران و مهمانپذیرها، اجرای آئین "زنگ گردشگری"در مدرسه تیزهوشان علامه حلی ملایر با حضور مسئولان و تجلیل از 3 نفر از همیاران گردشگری و تقدیر از 3 تشکل غیردولتی که در این زمینه فعال هستند، ازجمله برنامه‌های میراث فرهنگی در این روز بود.

وی به دیدار پرسنل میراث فرهنگی ملایر با امام جمعه، بازدید رایگان از موزه تاریخی لطعفعلیان و ارگ نوشیجان ملایر، اجرای مراسم آئینی- سنتی تعزیه‌خوانی در روستای داویجان، برگزاری تور گردشگری برای بازدید از این روستا و برپایی غرفه‌های متنوع صنایع دستی و سوغات شهرستان و کلوچه و نان محلی در روستای داویجان همزمان با روز ملی جهانگردی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار