مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: طی سال های اخیر با اقدامات انجام شده شاهد کاهش تعداد و شدت حوادث کار در این استان بودیم.
کد خبر: ۵۰۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 28 September 2017
به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی با اشاره به کاهش آمار حوادث کار در استان قم اظهار کرد: طی سال‌های اخیر آمار افرادی که برای حوادث کار مراجعه کردند، کاهش پیدا کرده است، همچنین در این مدت کاهش شدت حوادث کار را در استان قم شاهد بودیم و تعداد فوتی‌های این حوادث کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کمیته ایمنی را در استان قم تشکیل دادیم که جلسات این کمیته به صورت مستمر برگزار می‌شود و مسائل کلی استان در زمینه ایمنی در این کمیته مورد بحث قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: برخی از حوادثی خارج از شمول قانون کار همچون انفجار در خانه مسافر آفتاب را هم پیگیری کردیم، در این حادثه 6 نفر جان خود را از دست دادند که چهار نفر از کشته شدگان از زائرین عراقی بودند.

کاویانی با اشاره به تلاش اداره کار قم برای ارتقاء ایمنی در این شهر اظهار کرد: مواردی همچون ایمنی پارک‌ها و اماکنی که امکان سقوط اشیاء در آنجا وجود دارد، در کمیته ایمنی استان قم مطرح می‌شود و سعی کردیم که ضریب ایمنی را در استان قم بالا ببریم.

وی ادامه داد: ضریب ایمنی در استان قم طی سال‌های اخیر بالا رفته است، اما قم هنوز استان نخست در بحث ایمنی در کشور نیست. در گذشته استان قم جزو آخرین استان‌ها در زمینه ایمنی در کشور بود و توانستیم که ضریب ایمنی را در این استان ارتقا بدهیم، اما هنوز جای کار در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: اگرچه که نمی‌توان جلوی تمام حوادث را گرفت و آمار حوادث را صفر کرد، اما حتی یک وقوع یک حادثه در استان برای ما اسفناک است و تلاش کردیم که تکرار حوادث و ضریب شدت آن را در قم کاهش بدهیم، اگرچه که این حجم از کاهش حوادث در استان هنوز رضایت ما را جلب نکرده است.  
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار