خلیلی در گفتگو با تابناک:
کد خبر: ۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 20 June 2015
پدر حال حاضر ۵۰ نفر از کشاورزان منطقه ورزنه در راستای رسیدن آب به تالاب گاوخونی فعالیت خود را آغار کرده‌‌اند که این تلاشها با دست اندازهایی در مسیر اجرا روبرو شده است.
به گزارش تابناک اصفهان، خشک شدن گاوخونی چند سالی است که با عمر خشک شدن زانیده رود برابری می کند.

چالشی که نه تنها مسئولان که بسیاری از مردم و طبیعت دوستان را نیز به نگرانی از بابت تبعات این وضعیت واداشته است.

از همین رو ngo های بسیاری که در حوزه محیط زیست در اصفهان فعالیت می کنند تاکنون اقداماتی را برای احیای گاوخونی اجرایی کرده اند که یکی از نمونه‌های آن اقدام گروهی از دوستداران محیط زیست اصفهان برای مقابله با پمپ‌های غیر مجاز در بستر رودخانه بوده است.

رضا خلیلی در این مورد در گفتگو با تابناک، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ نفر از کشاورزان منطقه ورزنه در راستای رسیدن آب به تالاب گاوخونی فعالیت خود را آغار کرده‌‌اند، اظهار داشت: در این راستا بر اساس دستور وزیر نیرو وظایف میراب به مردم واگذار شده است و میراب باید به لحاظ تجهیزات سازمان‌های مردم نهاد را حمایت کند.

وی با بیان حق آبه زیست محیطی باید به گاوخونی برسد، ابراز داشت: از این رو مردم شهر ورزنه اقداماتی را در راستای مقابله با پمپ‌های غیر مجاز در بستر رودخانه آغاز کرده‌اند و تاکنون این طرح را از بند گلی تا روستای چم اجرایی کرده اند.

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و محیط زیست ورزنه با اشاره به کمبود امکانات برای ادامه فعالیت این انجمن برای رساندن آب به تالاب گاوخونی نیز بیان داشت: در حال حاضر آب به اژیه رسیده است و چنانچه شرکت میراب امکانات لازم از جمله بیل و کلنگ را در اختیار مردم قرار دهد آب را به تالاب گاوخونی که حق آبه زیست محیطی هم دارد می‌رسانیم و لب این تالاب با آب زاینده رود تر می‌شود.

خلیلی ادامه داد: گاوخونی تهدید بزرگی برای سلامتی مردم استان اصفهان است و از این رو تمام تلاش خود را برای احیای این تالاب انجام خواهیم داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار