شهر مقدس قم در سالروز تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شده است و پیروان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اشک می‌ریزند.
کد خبر: ۵۰۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 30 September 2017
به گزارش تابناک قم، دسته‌های عزاداری از صبح امروز به‌ صورت گسترده به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و در این مکان مقدس به سوگواری می‌پردازند.

بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) شب گذشته سراسر حزن و ماتم و مملو از حضور زائران دل سوخته‌ای است که با چشمانی اشکبار و دل‌هایی مالامال از غم و اندوه آمده‌اند تا در این مصیبت بزرگ در جوار این حرم مطهر بر سر و سینه زنند و این شب را به کریمه اهل بیت(س) تسلیت گویند.

امروز نیز انبوه مردم متدین استان قم و خیل زائران حضرت معصومه(س) با به راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به سوی حرم مطهر سرازیر شده‌اند و بار دیگر مراتب ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان داده و یاد سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش را با برپایی آئین‌های عزا گرامی می‌دارند.

امروز نوای «یا سید و سالار شهیدان» و «یا قمر بنی‌هاشم» در جای جای استان قم به گوش می‌رسد و تمامی معابر عمومی منتهی به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با فریادهای «یا حسین» و «یا ابوالفضل» سوگواران، رنگ و بوی عاشورایی دارد.

دسته‌های عزاداری عراقی‌های مقیم قم، افغان‌ها و دیگر ملیت‌های حاضر در این استان جلوه خاصی به سوگواری سید و سالار شهیدان داده و اشک را بر دیدگان رهگذران سرازیر کرده است.

هم‌چنین مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در مسجد مقدس جمکران، دفتر مقام معظم رهبری در قم، دفاتر بیوت مراجع عظام تقلید، بقاع متبرک امامزادگان، حسینیه‌ها، مساجد و تکایای استان قم در حال برگزاری است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار