مدیر کل انتقال خون استان تهران، گفت: یک هزار و 958تهرانی، طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و در اجرای طرح نذر خون به منظور کمک به بیماران نیازمند، خون اهدا کردند.
کد خبر: ۵۰۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 02 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "مرتضی طباطبایی" در این خصوص، اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 2هزار و 776 شهروند عزادار تهرانی برای کمک به بیماران نیازمند به خون به مرکز وصال مراجعه کردند که از این شمار مراجعه کننده یک هزار و 958 نفر موفق به اهدای خون شدند.
 
وی افزود: 59 درصد از خون های اهدایی سهم مشارکت اهداکنندگان مستمر(با سابقه حداقل 2بار اهدا در سال ) و 9 درصد نیز متعلق به بانوان بوده است.
 
طباطبایی ادامه داد: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم مردم نوع دوست ایران با توجه به اعتقادات مذهبی‌شان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، اما خواهش ما این است که در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ کیفیت در کار اهدای خون، مردم از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اهدای خون را انجام دهند و همه روزه برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کنند. 
 
وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و مختص زمان خاصی نیست، تصریح کرد: خوشبختانه در ایران اهدای خون هیجانی، جای خود را به اهدای خون مسئولانه و آگاهانه داده است و در عین حال به کفایت خون در کشور هم رسیده‌ایم. 
 
این مسوول انتقال خون، اضافه کرد: در سال گذشته حدود 2 میلیون 500 هزار نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌اند که از این شمار مراجعه کننده 2میلیون و یک صد هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
 
مدیر کل انتقال خون استان تهران، بیان کرد: هموطنان و اهدا کنندگان خون باید توجه داشته باشند که اهدای خون باید به صورت مستمر، تداوم داشته باشد و مختص به زمان خاصی نباشد؛ چرا که بیماران همیشه نیاز به خون دارند و بیمار دغدغه تامین خون را نداشته باشد. 
 
طباطبایی افزود: تامین ذخایر مورد نیاز و مناسب خون برای تمام ایام سال از دیگر دستاوردهای اجرای طرح نذر خون است که به خوبی به اجرا درآمد و موجب شد تا یک ذخیره خونی مناسب داشته باشیم. 
 
 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار