مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه:
تابناک: مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه گفت: در صورتی که آب به تالاب گاوخونی نرسد، سونامی نمک و ریزگرد‌ها در اصفهان ایجاد می‌شود و این سونامی کشور را نیز در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۵۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 20 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، صبح امروز بیش از 50 نفر از کشاورزان و دوست‌داران محیط‌زیست ورزنه در مقابل شرکت میراب زاینده‌رود با شعار‌های زیست محیطی و درخواست اختصاص حق‌آبه‌های زیست محیطی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی در مقابل این شرکت تجمع کردند.

رضا خلیلی ورزنه مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه در حاشیه این تجمع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس جمهور آب باید به صورت دائم در رودخانه جاری باشد، اظهار کرد: شرکت میراب زاینده‌رود باید حریم زاینده‌رود را آزاد‌سازی کند.

وی با اشاره به اینکه اما در حال حاضر در مسیر زاینده‌رود تعداد بسیاری تونل زده‌اند، اضافه کرد: چاه‌های حریمی نباید در حریم زاینده‌رود احداث شود و شرکت میراب باید از برداشت‌های آب از حریم زاینده‌رود جلوگیری کند.

مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه و قهرمان تالاب گاوخونی در سال 1387 با تاکید بر اینکه در حال حاضر آب به اژیه رسیده است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که پساب‌های تصفیه شده شرق را به این آب اضافه کنیم تا آب به تالاب گاوخونی برسد.

وی افزود: شرکت میراب زاینده‌رود باید آب رها‌سازی شده در زاینده‌رود را مدیریت کند و از برداشت‌های غیر‌مجاز آب زاینده‌رود جلوگیری کند.

خلیلی ورزنه با اشاره به اینکه آب باید به تالاب گاوخونی برسد، تاکید کرد: در حال حاضر مردم 22 روستای شرق اصفهان از عدم مدیریت آب رودخانه زاینده‌رود ناراضی هستند.

وی با تاکید بر اینکه تجمع امروز در مقابل شرکت میراب زاینده‌رود به دلیل عدم رعایت حق‌آبه زیست محیطی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی است، افزود: طی سال‌های گذشته به حریم رودخانه زاینده‌رود تجاوز شده و حق‌آبه زیست محیطی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی رعایت نشده است.

مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه و قهرمان تالاب گاوخونی در سال 1387 گفت: در صورتی که آب به تالاب گاوخونی نرسد، سونامی نمک و ریزگرد‌ها در اصفهان ایجاد می‌شود و این سونامی کشور را نیز در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت میراب باید میراب‌داری را انجام بدهد، اظهار کرد: شرکت میراب زاینده‌رود متولی مدیریت آب زاینده‌رود است و باید از برداشت‌های غیر‌قانونی آب زاینده‌رود جلوگیری کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :