امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در طول سالیان ثابت شده وقتی یک مسوولی فعال‌تر و متعهد‌تر باشد در کانون هجمه قرار می‌گیرد، گفت: از تمام مسوولان می‌خواهیم که هوشیار بوده و آگاه از توطئه‌های دشمن باشند و فریب این توطئه‌ها را نخورند.
کد خبر: ۵۰۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 06 October 2017
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: برخی رسانه‌های معلوم‌الحال اتهامی به ریاست قوه قضائیه وارد کرده و علیه ایشان واکنش‌های زیادی بروز دادند.

وی با بیان اینکه در طول سالیان ثابت شده وقتی یک مسوولی فعال و متعهد‌تر باشد در کانون هجمه قرار می‌گیرد، ابراز کرد: از تمام مسوولان می‌خواهیم که هوشیار بوده و آگاه از توطئه‌های دشمن باشند و فریب این توطئه‌ها را نخورند.

خطیب جمعه تبریز به دیدار مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری با رئیس جمهور ترکیه در روزهای اخیر اشاره و بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار ضمن اشاره به وحدت مسلمانان به همه‌پرسی در عراق نیز پرداخته‌اند و صراحتاً این همه پرسی را خیانت به منطقه و تهدید منطقه خواندند و مردم و مسوولان را به آگاهی و هوشیاری در این زمینه دعوت کردند.

وی با تاکید به اینکه مقام معظم رهبری هدف از همه‌پرسی را ابتدا توطئه رژیم صهیونیستی و سپس آمریکا بیان کردند،گفت: این همه‌پرسی با  هدف اصلی ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه و اختلاف و نزاع در منطقه است و در این خصوص از دیدگاه مقام معظم رهبری با نگاه بلندمدت باید استفاده کرد و هوشیار بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص این منطقه بسیار راهبردی بوده و لازم است به صورت دقیق از سوی صاحب‌نظران به کار گرفته شود.

وی  خاطرنشان کرد: ترکیه سال‌های  زیادی مسیر خلاف مشی مردم آزادی‌خواه منطقه را پیش گرفته بود و اینک متوجه شده که سخنان و پیش‌بینی‌های ایران درست از آب درآمده از این رو هم راستا با ایران عمل می‌کند،به طور کلی سیر تحول منطقه نشان می‌دهد نگاه به رهنمودهای مقام رهبری بهترین راه برون‌‌رفت از مشکلات منطقه است.

ایران با وجود توطئه‌های گسترده امن‌ترین کشور است

امام جمعه تبریز به مناسبت‌های هفته از جمله هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: با وجود توطئه‌های گسترده علیه انقلاب اسلامی، ولی کشور ایران جزو امن‌ترین کشور در منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر نام پلیس برای متخلفان ترس دارد همان‌قدر برای مردم آرامش خاطر ایجاد می‌کند، افزود: پلیس تمام نقاط کشور حضور آگاهانه و پرصلابت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز دامپزشکی یادآور شد: دامداران در بخش واکسیناسیون باید با کادر دامپزشکی همکاری کنند، فرصت را غنیمت شمرده و از خادمان بهداشت در هر عرصه‌ای تشکر می‌کنیم.

وی با تاکید به آغاز مدارس در سال تحصیلی جدید ابراز کرد: خیران سعی کنند اگر امکانات مالی دارند به نام خود مدارسی بسازنند تا آثار نیک به جا گذاشته و به دستگاه تعلیم و تربیت کمک کنند. 

آل‌هاشم اذعان داشت: روز ۱۹ مهرماه روز عشایر بوده و استان ما دارای عشایر غیور زیادی است که ۲۰ درصد گوشت ایران از این طریق تامین می‌شود.

وی روز پست را مورد اشاره قرار داد و گفت: پست در همه سال‌ها ایجاد صرفه‌جویی در وقت و اطلاع‌رسانی کرده است و قدردان زحماتشان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از عزاداران امام حسین(ع)، سخنرانان، مردم، مداحان و غیره که برای رونق بخشیدن به عزاداری اباعبدالله حسین(ع) تلاش کردند، تصریح کرد: امروز باید قدردان  پاکبانان شهرداری باشیم زیرا زیبایی و نظم شهر مدیون آنهاست و در ایام عزاداری تمام قدر در در خدمت عزداران سالار شهیدان بودند.

عزاداری‌های گسترده در باکو در مقابل توطئه اسرائیل

وی در ادامه به عزاداری برخی کشورها از جمله  مناطقی از جمهوری آذربایجان و باکو اشاره کرد و گفت: امسال در عزاداری حسینی بازار در باکو تعطیل شده بود و حتی اهدای خون نیز صورت گرفت و با اینکه جریان‌های لعین و صهیونیست چشم دیدن این موضوع را نداشته و حتی اعلام کرده بودند که در روز تاسوعا جشن شراب برگزار خواهد شد، ولی برعکس  زیباترین عزاداری حسینی را در این شهر شاهد یودیم.

خطیب جمعه تبریز اذعان داشت: همچنین در کشورهای ترکیه نیز شیعیان یک صدا ناله حسین سر داده و خاری در چشم دشمنان شدند.

مسوولان به دور از شائبه سیاسی خدمت‌رسانی کنند

آل‌هاشم یکی از ویژگی استاندار جدید آذربایجان‌شرقی را پیرو مکتب حسین بودن او دانست و گفت: امید است خداوند برای خدمت بیشتر مردم کمک حال او باشد و مسوولان به دور از شائبه سیاسی خدمت‌رسانی کنند.

وی با تاکید به پایداری بنیان خانواده و توجه ویژه به این منظور گفت: تحکیم خانواده در قرآن مکرر آمده و خداوند برای آن بهای ویژه قرار داده است.

رابطه مستقیم بین خانواده موفق و جامعه قدرتمند 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه خانواده سنگ بنای جامعه است، ادامه داد: خانواده رکن طبیعی، اساس اجتماع و واحد بنیادی جامعه اسلامی است و این خانواده در گسترش قدرت ملی و حفظ سلامت جامعه نقش مهمی دارد.

وی متذکر شد: می‌توان به صراحت گفت که بین خانواده و قدرت ملی رابطه تنگاتنگی وجود دارد و خانواده موفق یک قدرت ملی را پدیدار خواهد بود و بالعکس خانواده ضعیف موجبات تزلزل جامعه خواهد شد.

خطیب جمعه تبریز در ادامه خطاب به خانواده‌ها گفت: شخصیت کودکان خود را بین اقوام و همسایگان تخریب نکنید و اگر فرزندان خطایی کردند، به آنها گوشزد کنید زیرا در غیر این صورت فرزندان از پدر و مادر دل‌زده خواهند شد.

ویژگی‌های خانواده موفق از منظر  قرآن کریم 

وی ویژگی‌های خانواده موفق را مورد اشاره قرار داد و گفت: آرامش، ایجاد بستری برای عدالت در جامعه، رعایت تعهدات و پذیرفتن مسوولیت صحیح و تربیت فرزندان سالم و صالح از جمله ویژگی‌های یک خانواده موفق است.

آل‌هاشم ادامه داد: انعطاف‌پذیری،گذشت، قدردانی از زحمات همدیگر و حرکت در یک مسیر نیز نشان از خانواده‌های موفق است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷ /40 /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :