مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز از جمع‌آوری ۱۳۰ میلیون تومان نذورات دانش‌آموزی البرزی طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 08 October 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی پیش از ظهر یکشنبه در همایش یاوران حسینی که در سالن همایش امام علی (ع) اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عاشورایی، اظهار کرد: سال گذشته آموزش‌وپرورش وعده اعزام هشت نفر از دانش آموزان به مراسم اربعین را داده بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز با اعلام اینکه آموزش‌وپرورش اعتبارات لازم برای این اقدام را ندارد، عنوان کرد: ستاد عتبات عالیات در این رابطه اعلام آمادگی کرده است اما هزینه اعزام دانش آموزان مبلغی نیست که بتوان از نذورات جمع‌آوری‌شده آن را پرداخت.

وی با اشاره به اینکه هزینه اعزام این دانش آموزان مبلغ بالایی نیست، افزود: اعتبار این کار باید در فصل مناسبی تخصیص شود و در حال حاضر آموزش‌وپرورش امکان اعزام دانش آموزان را ندارد.

ساکی با اشاره به اینکه اعزام دانش آموزان به زیارت عتبات عالیات در دستور کار این اداره است، خاطرنشان کرد: اعزام دانش آموزان به زیارت عتبات عالیات، گامی بزرگ به‌سوی نهادینه کردن فرهنگ عاشورا است.

وی در بخش دیگری از جمع‌آوری ۱۳۰ میلیون تومان نذورات دانش آموزان البرزی در سال گذشته خبر داد و گفت: هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های مختلف برای دانش آموزان موضوع مادی نیست زیرا می‌خواهیم با این مراسم‌ها جریان سازی کنیم و دانش آموزان را برای انجام اقدامات خودجوش برای برگزاری مراسم‌های حسینی ترغیب کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز بابیان اینکه آموزش‌وپرورش با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات با برگزاری برنامه‌های مختلف برای دانش آموزان، گام‌های مؤثری برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نوجوانان و جوانان برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: درس گرفتن در مکتب امام حسین (ع) برای موفقیت دانش آموزان لازم است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار