گره‌های ترافیکی، یکی پس از دیگری گشوده می‌شود،
با پایان پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان پاشایی در ورودی اتوبان کسایی به وادی رحمت، یکی دیگر از گره‌های قدیمی ترافیک و تصادف شهر تبریز، گشوده می‌شود.
کد خبر: ۵۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 21 June 2015
کمتر شهروندی است که معضل عبور از مسیر وردی اتوبان کسایی به آرامستان وادی رحمت را از یاد برد. عبور از دالانی تنگ و تاریک، که به خصوص در مناسبت‌هایی از قبیل نوروز، لیله‌الرغایب و روزهای پایانی هفته، موجب تشکیل صف طویلی از خودرو در مسیر منتهی به این ورودی می‌شد

تصادفات ریز و درشت، دیگر پیامد این نارسایی ترافیکی بود که وقت، هزینه و چه‌بسا جان شهروندان را نیز با تهدید مواجه می‌کرد. افزون بر موضوعات ترافیکی، شان و منزلت اجتماعی مسیر سابق، با آرامستانی که وادی شهیدان و بزرگمردان متوفی است، مغایر بود.

شهرداری تبریز، در ادامه حرکت‌های تحول‌آفرین عمرانی، با در نظر گرفتن نیازنهای عمرانی و اجتماعی شهر، بازنگری در مسیر وردی این آرامستان را مورد توجه قرار داد.

به این ترتیب، پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی وادی رحمت، با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، پاییز سال گذشته رسماً آغاز شد.

ورودی وادی رحمت یکی از گره های ترافیکی این محور محسوب می شود؛ از این رو با احداث این تقاطع به صورت غیر همسطح ضمن توزیع و هدایت ایمن ترافیک و روان سازی خودروها از انسدادهای طولانی محور جلوگیری و باعث کاهش تصادفات در این نقطه از شهر می‌شود

شهردار منطقه 3 تبریز، در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: این پروژه دارای 54 متر طول و 22 متر عرض بوده که شامل 3 باند رفت (شهید کسایی به وادی رحمت) و 2 باند برگشت (وادی رحمت به شهید کسایی) و طول رمپ رفت 840 متر و برگشت آن 800 متر می باشد.

حسین اکبری افزود: شمارش معکوس برای بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح وادی رحمت (شهیدان پاشایی ) آغاز شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای دو شیفته اقدامات عمرانی بر روی این پروژه ، این تقاطع طی چند ماه و طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته در موعد مقرر به اتمام رسید.

اکبری تاکید کرد: با اجرای این پروژه مهم شهری شهروندان به زودی شاهد تحول چشم گیری در روانسازی ترافیک ورودی وادی رحمت تبریز و دسترسی ایشان به این محل را شاهد خواهند بود.

شهردار منطقه سه ادامه داد: پروژه تقاطع غیر همسطح اتوبان شهید کسایی به وادی رحمت تبریز با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه از تراکم ترافیکی روزهای پنج شنبه و جمعه در مسیر اتوبان شهید کسایی به آرامستان وادی رحمت تبریز به طور چشم گیری کاسته می شود و تردد در این مسیر پرتردد با ایمنی بیشتری همراه خواهد بود.

همچنین مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، با اشاره به اقدامات متعدد زیرساختی در آرامستان وادی رحمت تبریز گفت: حرکت‌های عمرانی شهرداری تبریز در محدوده آرامستان وادی رحمت، در راستای سهولت و ایمنی شهروندان و ادای احترام به متوفیان به خصوص شهیدان سرافراز این آرامستان، پیگیری می‌شود.

جلالی تاکید کرد: شهرداری تبریز مصمم است که فضای فرهنگی و ارزشی آرامستان وادی رحمت را با اجرای پروژه‌های عمرانی تقویت کند.

وی با اشاره به دستور شهردار تبریز در مورد احداث بوستان 55 هکتاری ایثار در مجاورت آرامستان گفت: اهتمام شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز، در توسعه کیفی آرامستان، با اجرا و توسعه این بوستان، در آینده‌ای نزدیک، نمود بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار