رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در 10 ماهه سال جاری افزون بر 120 میلیارد ریال حقوق دولتی از سوی بهره‌برداران معادن استان دریافت و به خزانه دولت واریز شده است.علی همتی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 80 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن دریافت شده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود رقم 120 میلیارد ریال دریافت شده تا پایان سال به رقمی معادل 170 میلیارد ریال برسد.
کد خبر: ۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ 15 February 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در 10 ماهه سال جاری افزون بر 120 میلیارد ریال حقوق دولتی از سوی بهره‌برداران معادن استان دریافت و به خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علی همتی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 80 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن دریافت شده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود رقم 120 میلیارد ریال دریافت شده تا پایان سال به رقمی معادل 170 میلیارد ریال برسد.

وی همچنین با اشاره به مزیت‌های معدنی فارس گفت: مواد و محصولات استحصالی و استخراجی معادن خوراک برخی صنایع پایین دستی را تامین می‌کند که بر این اساس تنوع و کیفیت مواد معدنی موجود فارس در ایجاد و راه‌اندازی صنایع تولیدی، در آمدزایی، ارزآوری و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ‌همچنین بر ضرورت استفاده از فناوری‌، تجهیزات، ماشین آلات و صنایع معدنی توأم با علم روز دنیا و نیروی انسانی متخصص در بدنه کارشناسی سازمان و معادن استان فارس تاکید کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توسعه اکتشافات معدنی، جلوگیری از خام فروشی معادن غنی، فرآوری و بهره‌برداری بسیاری از مواد معدنی استان در زمینه افزایش ظرفیت اشتغالزایی برای توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی، از اولویت‌های سازمان صنعت و معدن فارس است.

همتی همچنین عنوان کرد: از 37 نوع ماده معدنی شناسایی شده در استان فارس 21 نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس، در حال بهره‌برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با توجه به توان معدنی این استان، مطالعه، شناخت و اکتشاف در زمینه سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلندمدت، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار