مديركل دفتر روستايي و امور شوراهاي استانداري كرمانشاه گفت: روستاهاي کندوله و کورتویج در منطقه دينور كرمانشاه دو تجربه موفق در حوزه توسعه بوم گردی و گردشگري روستايي هستند.
کد خبر: ۵۰۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 14 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز روستا و عشایر با حضور امير خسرواني مديركل دفتر روستايي و امور شوراهاي استانداري كرمانشاه و به همت فرمانداری صحنه (بخشداری دینور) در بخش دینور برگزار گردید.

خسرواني هدف از برگزاری این همایش را ایجاد روحیه نشاط و ارتقاي سلامت جسمانی و روانی و نیز تکریم همبستگی اجتماعی جامعه روستایی استان دانست و گفت: همه ي تلاش ها باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ ورزش و سلامت روان در جامعه روستایی، در کنار تقويت بيشتر فرهنگ کار و تلاش همیشگی این جوامع باشد.

 وی در ادامه از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت های ورزشی در روستاها  خبر داد و گفت: دولت تلاش های بسياري در زمینه سلامت و درمان روستاییان انجام داده است كه از آن مي توان به عنوان "انقلاب درمان" در حوزه روستایی یاد کرد.

خسروانی در بخش ديگري از سخنانش عنوان كرد: با توجه به سابقه و قدمت تاریخی دینور و جاذبه های طبیعی بی شمار آن، اين بخش از پتانسیل و ظرفیت هاي فراواني براي ايجاد اشتغال از طريق ايجاد صنایعی با مصرف كم آب، برخوردار است.

مديركل دفتر روستايي و امور شوراهاي استانداري كرمانشاه افزود: در اين رابطه مي توان به تجربه موفق همکاری دفتر روستايي در توسعه بوم گردی و گردشگری در منطقه کندوله و کورتویج اشاره كرد که حاصل كار، حضور و اسکان بیش از هزار گردشگر خارجی و داخلی در این روستاها بوده است.

این مقام مسئول روستایی استان در پایان اظهار داشت: این دفتر آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه گردشگری و مشاغل خانگی و اشتغال روستایی را دارد.

این همایش در مسافت ۲ کیلومتر و با حضور بیش از دو هزار نفر از ساکنین روستاهای این بخش برگزار گردید.

در پایان این مراسم به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار